mbunas vs haplis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #31
    Tricella: du har rätt, Aulonocara Mdoka är en mycket fin ciklid. Min hanne ser ut exakt som det på länken du hänvisade till. Det som kan vara lite "tråkigt" är att detas avkommor växer så otroligt långsamt och man gämför dom med Röd Zebra t.ex. Dessa avkommor är snart 1 1/2 år och nu börjar en hanne att skifta i blått.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #32
      Beson: Det är den andra negativa aspekten på "haplisar" (den första färglösa honor) om man tänker på att man vill dra upp yngel. Det är inte direkt sug efter fiskar som färgar ut förrän efter 1 år eller mer. Ynglen ser ju ofta ut som honorna...länge.

      Kommentar

      • Esben
        Användare
        • oktober 2003
        • 78

        #33
        Hej,

        jeg har skrevet lidt om mbuna cichliderne her:


        og lidt om Utaka cichlider her:


        Håber at kan hjælpe dig lidt.

        mange cichlide hilsner
        Esben <><
        www.wildcichlids.com One step closer to cichlid wildlife

        Kommentar

        • black_parkas

          #34
          Tror nog att en Ahli som går i ett stort kar och får bra med mat + vattenbyten lätt kan komma upp i 30 cm.. Har sett det själv nämligen. Lätt kanske det förresten inte är men dock klart möjligt!

          Kommentar

          • Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • september 2002
            • 1913

            #35
            Men hum ?
            Vilken storlek är det man vill att ens fiskar ska komma upp i?
            Mina fiskar vill jag ska ha en maxstorlek som är samma som den i naturen...Jag vet att det går att få alla fiskar att bli större än så!
            Har t.ex sett aluonocaror på 20 cm, men är det snyggt?...Vad är vitsen med att få dubbelt så stora fiskar mot vad dom ska vara ?

            Kommentar

            Arbetssätt...