mbunas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av Prayerman

    Antingen har han för lite att göra, eller så har han kopierat en lista
    Eller en kombination.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Per H
      Användare
      • mars 2004
      • 147

      #17
      "prova gärna vildfångade då de är billiga, typ runt hundringen och dessutom av mycket bättre kvalitet "

      Catherine. Jag är själv nybörjare, men fick helt andra råd än specMats gav dig. Viltfångade är dyrare, och mycket känsligare (enl. uppgift) De måste vänjas vid nytt foder, kan annars drabbas av buksot. Uppfödda malawi kostar ca 35-40 kr, ungfisk/yngel kan man få billigare och då får man glädjen av att se de växa upp.
      Men som sagt, jag repeterar bara råd jag fått och lämnar över till de mer erfarna.
      Lycka till!

      Per H

      Kommentar

      • -Catherine-

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av Per H

        "prova gärna vildfångade då de är billiga, typ runt hundringen och dessutom av mycket bättre kvalitet "

        Catherine. Jag är själv nybörjare, men fick helt andra råd än specMats gav dig. Viltfångade är dyrare, och mycket känsligare (enl. uppgift) De måste vänjas vid nytt foder, kan annars drabbas av buksot. Uppfödda malawi kostar ca 35-40 kr, ungfisk/yngel kan man få billigare och då får man glädjen av att se de växa upp.
        Men som sagt, jag repeterar bara råd jag fått och lämnar över till de mer erfarna.
        Lycka till!

        Per H



        hmmm....ja, man får inte alltid lika uppgifter från alla. Det gäller nog att sortera och pröva sig fram antar jag.

        Men tack, Pär för ditt inlägg, det uppskattas.

        /Catherine

        Kommentar

        • spec_mats

          #19
          Om du väljer vf eller odlat gällande Auratus så kan jag garantera dig att det inte är nån skillnad i känslighet,sjukdom etc, Mbunas är generellt mycket härdig med vissa undantag som Demasoni, trewavasae, Fuelliborni, men Auratus är med ganska stor sannolikhet den mest härdiga mbunan och de vildfångade som finns ex på akvarium malawi är friska och sunda i perfekt kondition-så där behöver du inte oroa dej

          Kommentar

          Arbetssätt...