Felriktat lekbeteende, eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Norpan
    Användare
    • augusti 2004
    • 103

    Felriktat lekbeteende, eller?

    Jag har en ensam lamprologus leulepi (apelsinciklid alltså..) som beter sig lite konstigt, han/hon simmar runt och darrar i kroppen, borde ju vara någonslags lekbeteende, problemet är att han/hon gör så mot mina L.ocellatus, kan inte se om det är mot hanen eller någon av honorna då de har simmat i grupp vid de tillfällena. Vaffö gö di på dette vise..? Verkar lite konstigt, någon som varit med om något liknande eller beror darrningen på något annat?
    //Jenny
  • sleepy
    Användare
    • augusti 2004
    • 294

    #2
    jag har med en sådan ensamvarg som försöker "korsa" sig me andra fisk typer skumt dom liknar inte ens varandra
    Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
    http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

    Kommentar

    • Norpan
      Användare
      • augusti 2004
      • 103

      #3
      Jag trodde dessuton att han/hon (vad är det för kön förresten?) var för ung, är bara 5-6 cm lång..
      //Jenny

      Kommentar

      • Norpan
        Användare
        • augusti 2004
        • 103

        #4
        Det är ocellatushanen som uppvaktas, och han verkar mest bli irriterad och biter leulepin i sidorna som i sin tur jagar bort de små honorna intensivt..
        //Jenny

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #5
          De kan skaka mm i revirstrider också. Ofta är det samma beteende, med mer eller mindre variation, som används vid uppvaktning, uppvisning mot hanar av samma art samt individer av andra arter.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          Arbetssätt...