Funderingar kring Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Prayerman
    Användare
    • juni 2004
    • 1314

    #16
    Nej, inte än så länge. Faktum är att jag endast byter vatten och gör rent rutorna från alger. Givetvis plockar bort döda blad då och då.

    Men jag skall införskaffa en sådan där damsugare snart.
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

    Kommentar

    • zekke
      Användare
      • mars 2004
      • 103

      #17
      Gör det, har köpt en enkel hävert, kostar runt 50 spänn, ser ut som en flaska kopplad till slangen. Den funkar kanon. Skall bli spännande att se nu hur de reagerar. Tänkte gå till akvariebutiken i morgon och handla några till Malawis. Som alla tycks enas om så skall de ju kunna bli modigare om de är fler.

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av zekke

        Gör det, har köpt en enkel hävert, kostar runt 50 spänn, ser ut som en flaska kopplad till slangen. Den funkar kanon. Skall bli spännande att se nu hur de reagerar.
        Va har du inte skaffat en sån förrän nu! Jag som har demonstrerat en coccola-variant för dig på jobbet i flera veckor1
        Anders L

        Kommentar

        • zekke
          Användare
          • mars 2004
          • 103

          #19
          Anli. menar att jag redan hade en sedan februari

          Kommentar

          • einar

            #20
            Jag har märkt att fiskar, i.a.f. malawi blir skrajsna av sig när de lider av sjukdomsproblem, typ soten.
            Så kolla om alla äter som de ska eller om du har lite regelbundna dödsfall bland firrarna...

            Kommentar

            • zekke
              Användare
              • mars 2004
              • 103

              #21
              Nejdå!! Alla e i toptrim, äter som hästar Har redan märkt resultat efter det att jag röjt ut massa växter och lite sten.

              Kommentar

              • roccster
                Användare
                • augusti 2004
                • 583

                #22
                Zekke: se till att få en rutin när det gäller matandet, det funkade för mina. Jag flyttade mathålet till mitten av karet (eftersom jag har 2 täckglas fram delade vid mittstaget). Detta gör ju att jag måste mata genom att komma rätt mot dem från långsidan. Det tog ca 2V. Nu står hela flocken och dansar vid ytan på mitten av karet så fort någon närmar sig. Så fort jag jobbar i karet försvinner de dock men de är snart ute igen.
                MVH

                / Richard
                http://www.ornemark.com

                Kommentar

                • zekke
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 103

                  #23
                  Skall införskaffa några till individer denna vecka, nu har det blivit bättre fart i karet. Som jag skrev tidigare så har de redan visat sig tuffare. Kan ha och göra med pumpbytet, tyckte att jag märkte skillnad direkt efter det. De blev piggare. Sen nu när jag tagit bort växter ur sanden och bundit dem på stenar istället óch tagit bort sten så har de liksom vaknat till.

                  Kommentar

                  • Prayerman
                    Användare
                    • juni 2004
                    • 1314

                    #24
                    Det låter bra! Själv fick jag ett ryck 22.15 igår att göra om i mitt 222 liters. Det blev väldigt bra. Fick lite mer yta, men ändå inte mindre grottor.
                    Tomas Wallengren
                    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                    Kommentar

                    Arbetssätt...