Tar experterna till hjälp igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mysan
    Användare
    • september 2004
    • 14

    Tar experterna till hjälp igen

    Hej alla...

    Nu är jag igång igen.

    Har "saltat" vattnet, men mina Cynotilapia afra "kliar" sig fortfarande. Hur vet jag att det är parasiter? Måste jag fånga en fisk för att kolla eller? De har inga sår vad jag kan se.
    Hur ska jag då kunna behandla mina fiskar? Kliadet är att de lägger sig på sidan och liksom sveper med vågrörelser över gruset.. och de gör detta bara när någon av samma art är i närheten. Hjälp mig nu...
    pH är bra.. ligger på 8 kan det vara något annat?

    Dessutom har jag en fråga till:
    Min Aulonocara stuartgranti "Mdoka" hanne har fått spel. Han gräver som en idiot. Har inte visat några sådana tendenser innan, men nu.. han har grävt en stor grop mitt i karet och j*klar den som närmar sig hans grop. Gropen är inte i eller i närheten av någon av mina grottor. Varför gör han så? Är detta något lekbeteende? Har ju bara ett par av dessa. Hjälp mig nu med detta också..


    Ciklider jag har:
    Iodotropheus sprengerae
    Aulonocara stuartgranti "Mdoka"
    Cynotilapia afra "Hongi"

    Vänligen Mysan
  • stahl_mikael
    Användare
    • januari 2004
    • 114

    #2
    Hej! Tror inte du behöver oroa dig eller tillsätta mer läkemedel. Dina malawisar kommer alltid att göra så. Mina med och alla andras också. Naturligt beteende

    Kommentar

    • roccster
      Användare
      • augusti 2004
      • 583

      #3
      Precis som Mikael säger behöver du inte oroa dig om det handla rom strykningar på det viset du säger. Mina gör likadant och jag har faktiskt lagt märke till att när någon av dem kliar sig så hänger gärna fler på. Ungefär som att, det där såg skönt ut, ska nog ta och klia mig jag med.
      MVH

      / Richard
      http://www.ornemark.com

      Kommentar

      Arbetssätt...