--Behöver veta allt om ciklidyngel!--

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoomi
    Användare
    • september 2004
    • 142

    --Behöver veta allt om ciklidyngel!--

    Hej!
    Jag har ett 540 liters som jag snart ska starta upp, ska troligtvis ha 20-25 demasoni, 7 rödsebror, 4 Dinghani (flavus) Plus någon annan ciklid, kanske Blå Delfinciklid om den passar in (inte bråkar etc.) Men efter sett vad alla skrivit så får ciklider ofta yngel och jag är ny på ciklider så snälla berätta. Jag vill gärna kunna försäkra mig om att några yngel växer upp så utspottningskar och yngelkar behövs va? Hur stora och vilka pumpar ska man ha till dem? Och vilken mat ska man ge till ynglena?
    Tack på förhand, tacksam för alla svar!
    Den som inte orkar jobba får nöje nobba!
  • copy
    Användare
    • september 2004
    • 68

    #2
    Jeg hadde en kompis som bare lot dem gå i en 720 litere....det ble bare flere o fler i det karet.bare ha nok med gjømmesteder der så yngler dem vel....
    artemia er vel bra å gi yngelen..
    <b><font color="red">Copyzoon</font id="red"></b>

    Jeg glemmer alltid noe!!!!

    Kommentar

    • zoomi
      Användare
      • september 2004
      • 142

      #3
      okej, men jag ska ha ganske många demasoni och flavus och dem är ganska livade.... stimmiga så att jag tror inte ynglena har en chans!
      Den som inte orkar jobba får nöje nobba!

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Var med med en håv när du slamsuger botten och lyfter på stenarna,så har du en liten chans att få tag på några yngel.Man kan lägga ut platta skifferstenar mitt i karet ,som de stora inte bryr sig om.Den kan man lyfta på då och då när man vet att honan spottat.Var beredd med håven!
        En och en annan kan klara sig ändå om det finns tillräckligt med gömställen i karet.
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • zoomi
          Användare
          • september 2004
          • 142

          #5
          k.. tack men vad menar du med skifferstenar... ska ja inte bygga upp lite eller ska ja bara lägga dem platt på grusen? dem kommer väll inte under där?
          Den som inte orkar jobba får nöje nobba!

          Kommentar

          Arbetssätt...