Vilka tropheus skall jag välja?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidMartin
    Användare
    • februari 2004
    • 213

    Vilka tropheus skall jag välja?


    Hej!

    Funderar på att köpa in VF tropheus. Har sedan tidigare halvstora dubbar och fullvuxna bärnstenar men känner mig ändå lite som en nybörjare på troffar. Vore tacksam för förslag på vilka troffar jag skall utöka min samling med. Vill gärna att de skall vara relativt lätta att sköta, lätta att få lek på samt det skall vara hyfsat lätt att bli av med ynglen.

    Mvh Martin



    www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Tja Martin !

    Tja !

    Om du nu ska komplettera med ngn så väljer du den du tycker är snyggast och gillar bäst. Eftersom du har halvstora dubbar är det enklast att komplettera dessa. Det kan bli lite lurigt att komplettera vuxna men det brukar gå vägen. Personligen tycker jag att det inte finns ngn direkt nybörjar troffe. Alla troffar ska skötas på samma sätt.
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • ciklidMartin
      Användare
      • februari 2004
      • 213

      #3

      De nya fiskarn skulle få ett eget 600 liters akvarium. Tycker det är snyggast när varje art går för sig.

      www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #4
        Det tycker jag med. Jag har precis tillsatt 14 st 2 cm yngel till min grupp på 30 djur så jag hoppas på att det kommer att bli en maffig grupp tillslut. Det finns inget läckrare än en stor och fin grupp troffar som livligt drar omkring i karet.
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • ciklidMartin
          Användare
          • februari 2004
          • 213

          #5

          Finns det någon mer än Cutekid som har något tips på kul tropheus art???

          www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

          Kommentar

          • spec_mats

            #6
            Nu har jag tropheus kalambo (citron2) som jag är nöjd med-vackert citrongula.

            Kommentar

            • Jonas E
              Användare
              • februari 2003
              • 2533

              #7
              Vill du bli av med yngel så vet jag inte, de flesta är väl relativt lätta att sälja. Jag gillar ju ett par olika Tropheus.

              Nkonde bright yellow: http://www.tropheus-vest.dk/images/Tr_brightyellow3.jpg

              En riktigt snygg tropheus, jag är fortfarande lite lessen över att jag inte hade pengar till den VF grupp de hade på cichlidecentret förra sommaren.

              Tropheus sp. Ikola
              En annan favorit. Förlorade en fin grupp på grund av en aggressiv hanne.

              Maswan har du ju redan så dn behöver jag ju inte beskriva

              Det finns ju en hel uppsjö av varianter av tropheus, allt beror på vad man själv gillar. Många fiskar är ett måste i vilket fall som helst, under 30 individer i ett 600l är nog inte att tänka på.

              Hoppas du hittar några trevliga troffar!
              /Jonas
              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • mars 2004
                • 3187

                #8
                Min erfarenhet är att VF ställer än större krav på sin ägare än de i fler generationer odlade.Det är alltid en liten chansning med VF...
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                Arbetssätt...