Blanda tuggande honor???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deathdealer
    Användare
    • augusti 2004
    • 1639

    Blanda tuggande honor???

    Tjenixen på er gubbs/gums!

    När jag kom hem från jobbet idag, fick jag se att en Socolofi hade svalt en golfboll!!!!

    Nu har jag 1 Golden och 1 Socolofi gående och tuggar, och som novice tänkte jag kolla era tankar om att lägga båda honorna i ett yngelkar?!?!?
    Kan man göra det???
    "Regeringen" skulle abdikera, om jag skulle ställa upp ytterligare 2 kar med ett större på ingång....
    Så alternativen är simpla, antingen båda honorna i SAMMA kar!! ELLER så får dom gå kvar i det stora!!!

    Lite råd och hjälp tack!!!

    Deathdealer "the toffel"
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Prova att ta ut dem båda till yngelkaret och lägg i två krukor vända ifrån varann.Kan funka.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Loket65
      Användare
      • september 2003
      • 176

      #3
      Säger som i tidigare liknande trådar. Dela av akvariumet med tex filtermatta, så får du "två i ett"
      Den som äter lever får sej
      *Magnus*

      http://www.orumsnygard.se

      Kommentar

      • Pierre_N
        Användare
        • mars 2004
        • 772

        #4
        När vi körde malawi och hade många som spottade satidigt släppte vi i dem i samma kar, mkt sten bara det funkade oftast skitbra men se upp dem såfort de spottar.

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • september 2002
          • 1913

          #5
          Om du inte har plats för dom så har du inte..
          Visst det kan gå att få flera honor att spotta i samma kar,
          men om du inte får ha in fler akvarium så kommer du heller inte kunna dra upp ynglena...=..
          Jag fick ett tag 4 honor att spotta i samma kar och alla yngel klara sig utan avdelar o.s.v..

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • augusti 2004
            • 1639

            #6
            wow!

            tack gubbs...nu vet jag hur jag ska göra....dvs dela karet i 2!!!

            Deathdealer
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            Arbetssätt...