Diet eller "de skall banta"!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HDahlberg
    Användare
    • februari 2004
    • 92

    Diet eller "de skall banta"!

    Hej!

    Vänder mig till er för att få några bra tips om hur skall jag få ner vikten på mina något överviktiga Aulonocaror och Iodotropheus. Idag får dem mat en gång om dagen. Det verkar som om det är för mkt.

    MvU

    Hasse
  • Mike_Noren
    Användare
    • februari 2003
    • 2695

    #2
    Jag bara undrar... hur ser du att de är överviktiga?

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #3
      Erm.. Prova med att mata lite mindre eller var tredje dag eller så.
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • augusti 2002
        • 330

        #4
        Det är lätt hänt att just malawi blir "feta"(vem kan motstå deras tiggeri):-)med du säger en gång om dan?De får ofta för kraftigt foder som vuxna och fetar då till sig,Vad matar du med?

        Kommentar

        • HDahlberg
          Användare
          • februari 2004
          • 92

          #5
          Hur jag ser....? Jo, jag köpte mina Iodotropheus i två omgångar och noterade att dem nya, som var lika stora som dem första en gång tiden är betydligt smalare. Dem "gamla" och Aulonocarorna har buckat till sig och skulle nog enligt många kallas "bukruda". M a o jag ser det på magen.

          Dem får Aquatic Nature Granulate 16 vitamines African cichlid 4-5 ggr/vecka samt räkmix någon gång i veckan.

          Tyvärr har jag gått på det knep att tigga sig till mat. Skall bli hårdare.

          Är det bra med fasta för dem i 3-4 dagar på en två veckor period?

          Mvh

          Hasse

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • september 2002
            • 5394

            #6
            Tjena Dahlberg
            Du kan ju mata dom varannan dag så kommer du se att dom återgår till normal kroppsbyggnad, sedan kan dra ner lite på mängden vid varje tillfälle.Mina får inte mer en dom kan stoppa in i munnen under 10-15sek max, absolut inte mer eftersom Aquatic Nature är ett ganska drygt foder.
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            • HDahlberg
              Användare
              • februari 2004
              • 92

              #7
              10-15 sek. Det skall jag berätta för mina "bukrudor", jag börjar genast med en succesiv tillvänjning. Här ska brännas fett med förstånd.

              Det intressanta är att de två honor som jag satte ner sist har rönt framgång hos de första hanarna som blev väldigt till sig i trasorna, förmodligen har den slanka linjen en viss framgång i Malawisjön.

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                #8
                hehe jo vem vet =) är honorna för "feta" så blire mindre lek eftersom det bildats fett även runt äggstockarna och därmed har dom en tendends att leka sämre, så bara banta ner dom.
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                Arbetssätt...