Är min fisk gravid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fesken

    Är min fisk gravid?

    Hej.

    Jag har plockat några malawisar från jobbet i enligt min mening ett stort överbefolkat malawi/tangyanika akvarium(jepp det är alltså blandat). Jag tror det blev några Melanchromis Johannii honor(svårt att avgöra pga deras svaga gulgråa teckning). En av "honorna" har iallafall påse under hakan ficka jag se när jag kom hem. Och trots att hon tillhör de mindre fiskarna i karet så jagar hon bort dom som kommer i närheten av sin stenhög. Jag kan inte se att hon rör på munnen(tuggar) utan försöker snarare att hålla den stängd. Hon ser rätt så sliten och smal ut oxå.

    Hmmmm...har hon levande ägg/yngel i hakan(går inte att se) eller är dom troligen avlidna? Jag kanske pajade hennes graviditet nu...vad tror ni..är detta beteénde normalt hos gravida malawisar?
  • PsyM
    Användare
    • mars 2004
    • 460

    #2
    Det låter väldigt troligt att hon tuggar! Honor som tuggar är smalare eftersom de ej ätit på ett bra tag. De håller sig gärna för sig själv i en grotta eller liknande! Tror inte att du har fördärvat något, har hon fortfarande n påse under munnen så har säkerligen ynglen klarat sig

    mvh PsyM
    Min Zoon
    Mitt 900 liters

    Kommentar

    Arbetssätt...