Vad lider min Golden av tror ni??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Vad lider min Golden av tror ni??

    Hon har som vitt gele´aktigt omkring munnen, ngt litet sådant på kroppen verkar det som också, hon äter dock och beter sig normalt och ingen annan fisk har så här.
    Ibland ser det ut som om skinnet luckrats upp då det liksom är lite flygigt vid munnen på ngt vis, svårt att förklara, men kanske finns ngn här som varit med om detta och som vet vad det är och vad som kanske bör göras.
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Titta här om något liknar det som din Golden råkat ut för...



    Svamp?

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Hej Tricella!

      Jag kollade där, men det verkar inte som om just detta är med, det där "fungus" liknar ju lite av det som min Golden har, dock finns ju inte sådant där lurv alls på min, det är bara runt munnen samt ngt lite på kroppen och inte alls så där som på bilden under länken, det har inte blivit mer iallafall och inte heller har hon avikigt i beteendet heller som tur är, men det här känns mysko minst sagt...

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • september 2002
        • 1913

        #4
        Det är inte så enkelt att den bara vart i bråk ??
        Min ena A.kandeense hade vart i bråk och då såg han ut ungefär som du beskriver...Och det gick över efter ett par dagar!,

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Hej!

          Nej, jag tror inte det beror på ngt bråk ,denna har ju varit sådan här nu i typ 2 veckor, varken bättre eller sämre......
          Minns inte redigt när jag liksom tänkte på det, men då jag inte kan säga exakt när så bör det ju ha kommit sig lite påsmygandes liksom...

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • oktober 2002
            • 405

            #6
            Alltid vanskligt att försöka sig på diagnos utan okularbesiktning.
            Tror dock att det är en bakteriell infektion, medicinera med ex.v. Sera Baktopur.

            Kommentar

            Arbetssätt...