Malawi 110l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stefan1
    Användare
    • augusti 2002
    • 46

    Malawi 110l

    Hejsan jag tänkte starta upp ett av mina akvarium IGEN!
    Denna gång Malawi kanske...tänkte två olika arter...vilka?
    karet är L:100cm B:30cm H:30cm
    MvH///Stefan

  • Jonas.
    Användare
    • april 2002
    • 142

    #2
    Hej.

    Enligt mig är nog 110 L för litet för malawiciklider då dessa fiskar kräver en del utrymme, varför inte satsa på ett större akvarium? Du skulle annars kunna ha någon snäcklekare i ditt akvarium, men mitt råd är större akvarium om du vill hålla malawiciklider, dom kommer då att visa sina färger bättre och framför allt må bättre.

    Mvh// Jonas.

    Kommentar

    • Anders76
      Användare
      • augusti 2002
      • 48

      #3
      Hej

      Jag har några malawi i 150L, 4 M.Barlowi + 2 P.Demasoni, det funkar inte. Den ena Barlowihannen har tagit hela akvariet som revir. Det spelar ingen roll hur mycket gömställen de andra har, de står och trycker vid ytan ändå. Har provat med att ta ut den hannen, men då tar nästa över.
      Alltså rekomenderar jag inte malawi i 110L.

      MVH Anders

      Kommentar

      • Daniel
        Användare
        • april 2002
        • 156

        #4
        Hej !

        till så pass små akvarier som 110 rekommenderar jag endast vanlig sällskapsfisk som ex: platy, guppy eller annat

        (Tyvärr) så kräver ciklider, särkilt malawi ett akvarium på minst 200L eller mer. I ett 200L kan två mindre arter(max 10cm) om 8-10st i varje art hållas ex: Cynotilapia Afra och Maingano eller någon
        annan mindre art.

        MVH
        Daniel

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          De enda Malawicikliderna som fungerar i så små akvarier är de småväxta arterna av Aulonocara. Du skulle t ex kunna hålla ett par Aulonocara kandensee i ditt kar.

          Mvh Michael Persson
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Robban g
            Användare
            • augusti 2002
            • 126

            #6
            Hej jag hat ett hundra liters akvarium med fyra Röd cebra ciklider och det har fungerat bra men dem är mellan femm och åtta cm.
            Jag tycker du ska skaffa Röd cebra ciklider men inte för många för anars kommer dem bara att bråka.

            Kommentar

            Arbetssätt...