Malawi gömmer sig i akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #31
    citat:Ursprungligen skickat av Prayerman

    Som jag skrev tidigare under denna tråd så har införseln av happlisar haft mycket god inverkan på Mbunan i mina kar. Karet måste givetvis vara tillräckligt stort för happlisar.

    Det är en erfarenhet jag harf iallafall, tror jag redan skrivit om det iförsig.

    Nån som har samma erfarenheter?
    Svar ja =) Dom kan ha en bra effekt på mbunas så dom inte blir så stirriga o rädda men jag har även varit med om att det blev värre en gång =(
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Byttorp
      Användare
      • november 2003
      • 1585

      #32
      Skvik. jag tror inte att det var temperaturen i ditt kar som dödat fiskarna iaf, hur har du karet placerat i rummet, nära fönster och sol? Med tanka på fördelningen 1+1 av hongin så kan hanen jagat ihjäl henne.

      Deelay
      vilka happlisar kan vara bra att köra med golden och hongi. jag menar storleksmässigt, temperamentsmässigt och utsendemässigt. På vilket sätt blev det värre en gång?
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

      Kommentar

      • zekke
        Användare
        • mars 2004
        • 103

        #33
        Vad kan det vara med ancistrusarna då? Är det vattnet? Den stora lever ju som sagt

        Kommentar

        • bottes
          Användare
          • september 2004
          • 51

          #34
          Nu har jag kunnat sitta vid karet i två dagar då mina barn varit sjuk.
          Och redan kan man se en stoooor skillnad på dom!
          Dom går lite mot bakgrunden när man kommer in men dom störtdyker inte under stenarna som förrut.
          Min stora blåzebra hane har nu på tre veckor stressat ihjäl sex stycken golden för mej, han håller sitt revir väldigt starkt och om nån så mycket som rör sig så kommer han som en raket och jagar dom.
          Daniel
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=187560

          Kommentar

          Arbetssätt...