Lysrör till rödsebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Zaphi
    svarade
    Njä, såå bra trivs de inte på sajten

    Förresten, nån dag snart (inom 2 veckor) skall jag se till att fota alla mina fiskar så jag har bilder på alla arter... Så håll ögonen öppna..

    Lämna en kommentar:


  • malawi_voodoo
    svarade
    hehe det e bra det eller varför inte ett forum å konkurrera ut ciklid.se

    Lämna en kommentar:


  • Zaphi
    svarade
    Gästbok? Nah, jag förutsätter att alla trivs på min sajt

    heh

    Lämna en kommentar:


  • malawi_voodoo
    svarade
    Hej grabben har du inte gästbok på din sjyssta sida Zaphi?

    Lämna en kommentar:


  • Zaphi
    svarade
    Jag har också hört detta och därför ingår paprikapulver i min mix. Däremot vette tusan om jag märkt nån skillnad...

    Om inte annat får ju fiskarna godare mix

    Lämna en kommentar:


  • StefanL
    svarade
    Det var ett bra tips Robin...det ska jag ha i åtanke när det vankas nymixning!

    Henkedeh: Du satte ju "vink"-smileyn så då gissade jag på att du var på gott humör...

    Lämna en kommentar:


  • Robin
    svarade
    Tricella: Jag har hört att om man vill få fram mer gul/citrongul färg på golden så ska man tillsätta paprikapulver i räkmixen.

    Lämna en kommentar:


  • Cassandra
    svarade

    Intressant det där med frystorkad cyclops. Tyvärr går mina rödsebror ihop med demasoni. Törs inte mata med cyclops med tanke på soten...

    Mvh Cassandra

    Lämna en kommentar:


  • Henrik Dehlin
    svarade
    Det var ett skämt ha de gözz

    Lämna en kommentar:


  • StefanL
    svarade
    Cyclops sägs vara ett väldigt bra foder åt Golden för deras gula färg...därav min fråga.

    Henkedeh...Är inte det lite som att "kasta sten i glashus"?

    Utgångsfrågan handlar om vilket lysrör som ger snyggast färg på Röd Zebra, men det diskuteras även om foder för att ytterliggare framhäva färgerna. Så jag var inte såååå "off topic".[8D]

    Lämna en kommentar:


  • Henrik Dehlin
    svarade
    citat:Vart får man tag på frystorkat Cyclops?
    Lite lustigt att börja prata om cyclops när frågan var "Lysrör till rödsebra"...

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Tricella
    Tror inte man vill ha oranga golden dom ska ju vara citrongula helst...eller?

    Ska kolla vart man beställer det, träffa han i veckan som kör det.

    Lämna en kommentar:


  • StefanL
    svarade
    Vart får man tag på frystorkat Cyclops?

    Det torde även vara bra för Golden också då...eller?

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Cassandra
    Jag tänkte inte på något speciellt märke men om man kombinerar tex4 olika rör på rätt sätt så det mättar på ett bra sätt så kan man få mycket naturtroget ljus... om man har intresse och ork =)

    Zaphi

    Har du testat frystorkad cyklops till rödzebra?
    Om inte så gör det för dom blir nästan självlysande, inte så naturtroget kanske men mycket fint i vissas ögon =)

    Lämna en kommentar:


  • Zaphi
    svarade
    Vill du ha riktigt fina rödzebror skall du använda grolux och mata med asthaxantin. Sen om det är rätt eller fel att maniupulera med ljuset, det är en helt annan fråga.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...