Malwi sjön

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Samot2111

    Malwi sjön

    Vet nån vart man kan få tag på dvd eller vhs filmer från malawi sjön där man får se dom i naturlig miljö så att säga?

    Tacksam för ett snabbt svar..
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Finns det sådana!??
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • september 2002
      • 1913

      #3
      På endel tyska webbshopar har dom malawi filmer t.ex http://www.aquaristic.net vet dock inte hur bra dom är

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Det finns några äldre videofilmer som börjar bli svåra att få tag i. Nya filmer görs inte pga piratkopiering.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • april 2002
          • 4619

          #5
          Man kan gå med i en akvarieförening eftersom de filmer som finns visas där då och då. Ett exempel på en sådan förening är Göteborgs Ciklidgrupp.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • juli 2002
            • 5395

            #6
            citat:Ursprungligen skickat av Micke

            Nya filmer görs inte pga piratkopiering.
            Det tycker jag är en ganska svag förklaring på varför inte akvariefilmer görs. Självklart beror det på mycket annat än det. Visst blir det vanligt med piratkopiering i en grupp som oss ciklidister, men ändå, ibland har folk andra mål än att tjäna pengar också. Hade jag åkt till malawi och dykt hade jag gjort en film! Ingen hollywoodproduktion direkt kanske men nån suddig mbuna är också spännande
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • april 2002
              • 4619

              #7
              citat:Visst blir det vanligt med piratkopiering i en grupp som oss ciklidister, men ändå, ibland har folk andra mål än att tjäna pengar också. Hade jag åkt till malawi och dykt hade jag gjort en film!
              Jamen gör det då istället för att gnälla på dom som trots allt försökt att göra filmer, men slutat pga av att det inte ens ger pengarna tillbaka.
              Anledningen till att de inte får det kan man ju alltid diskutera men det grundläggande är väl att det säljs för få - om det beror på att folk kopierar eller att intresset helt enkelt är för litet är tämligen ointressant eftersom resultat blir detsamma.
              ciklidhälsningar
              kjell

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • juli 2002
                • 5395

                #8
                Ja men då gör jag det! Skojar du eller? Du kan inte mena allvar! ALLT piratkopieras ju idag och självklart är främsta anledningen att det inte kommer så många filmer (bra produktioner) att marknaden är för liten i kombination med att det piratkopieras för mycket. (Liten marknad är största anledningen)

                Det jag menar är att jag är förvånad att det inte kommer fler amatörfilmer heller... Från folk som faktiskt kan tycka det är kul att filma och visa..

                Men ok, då vet jag att jag inte skall diskutera någon som jag inte kan göra själv framöver då!

                Tycker det var ett elakt svar Kjelle! Du borde veta bättre..

                Sen skall du veta att jag gör väldigt mycket saker jag inte tar betalt för med fotografi och webb, det finns faktiskt sånna också. Bland annat skall jag göra GCG's sajt med Tony. Lön = 0kr
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4619

                  #9
                  citat:Tycker det var ett elakt svar Kjelle! Du borde veta bättre..
                  Eftersom du var elak (även om det tydligen inte var avsett så) mot dom som trots allt försökt, men bara förlorat en massa pengar så var jag på deras vägnar elak tillbaka[].
                  Det som varit därnere på senare år har ju också "ställt upp" genom att utan ersättning hålla föredrag på olika möten (som ciklidstämmor).
                  Ciklidhälsningar
                  Kjell

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    NCS Medlem
                    • juli 2002
                    • 5395

                    #10
                    Sant, och det är bra gjort, även om det ju kommer för lite rörliga bilder!
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9579

                      #11
                      På ciklidstämmorna har det visats många intressanta ciklidfilmer. Bland de bättre om malawiciklider tycker jag var den som Andres Spreinat visade i Malmö för ett par år sedan. På senaste ciklidstämman i Stockholm visade Kenneth McKaye några riktigt bra filmer.
                      I våras visade African Diving filmer från både Malawi- och Tanganyikasjön på Malmö Ciklidvänners månadsmöte.
                      Så precis som Kjell skiver är det en bra idé att gå på föreningsmöten om man vill se ciklidfilmer.
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      Arbetssätt...