Rödzebra med bukvattensot?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    Rödzebra med bukvattensot?

    Hallå, jag undrar hur länge en Rödzebra kan leva som är smittad med bukvattensot. Min hane har gått ca 1,5 månad sen den svullnade upp och den äter bra men den skiter inte. Någon som vet det kan ju rentav vara en annan sjukdom?

    /Bright Blue
  • Pierre_N
    Användare
    • mars 2004
    • 772

    #2
    Låter som förstoppning, bukvattensot är juh en sortsförstoppning med kan man säga, me njag tycker att det låter skummt att han överlevt så länge, finns nog inte mkt och göra när den gått så långt annat än att avliva, du kan iofs testa medeciner mot bukvatten, aquamore hjälper mot de mesta. Däremot tar det dö på all bakteriekultur i akvariet så det bör inte användas i onödan.

    Kommentar

    • Bright_Blue
      NCS Medlem
      • juni 2004
      • 1582

      #3
      Ok tack för tipset.

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Äter den har den garanterat INTE "soten"! Mbunas är glupska och rödzebror har stora munnar ,så jag tror att den bara är övergödd...Lugna ner dig med matningen,för vid övermatning väntar "soten" bakom hörnet...
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • juni 2004
          • 1582

          #5
          Den ser ut som en golfboll och jag skojar inte. Det är en av mina äldsta fiskar så det tar emot att avliva den, men vi får se hur länge den lever.

          Kommentar

          Arbetssätt...