Goldenyngel och semester?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • even
    Användare
    • mars 2004
    • 41

    Goldenyngel och semester?

    Vår goldenhona släppte ut sina yngel föe en vecka sedan efter att ha ruvat dem i 30 dagar. Ynglen och honan går i samma akvarie som 15 andra malawiciklider. På måndag ska vi åka bort i 5 dagar. Jag har inte sett några yngel sedan honan släppte ut dem men jag hoppas ju att det finns något/några yngel som gömmer sig någonstans i karet. Nu matar jag med räkmix en ggn/dag och artemia ca 4-5 ggr/dag. När vi reser bort tänkte jag inte mata alls. Är det så att eventuella yngel inte klarar sig då? Kan de klara sig om man låter någon mata med räkmix 1 ggn/dag? Artemia blir för komplicerat för någon fiskvakt.... Vad tycker ni? Har ni något bra tips? Skulle en sådan där vit "semesterfiskmatsklump" som är för en eller två veckor kunna hjälpa upp situationen?

    Tacksam för råd!
    Eva
  • Pierre_N
    Användare
    • mars 2004
    • 772

    #2
    Det räcker med räkmix en ggn per dag. Yngel klarar sig rätt bra hos vuxna fiskar utan mat med, de brukar alltid hitta saker att äta, men beror på hur länge ni ska vara borta.

    Kommentar

    • even
      Användare
      • mars 2004
      • 41

      #3
      Vi ska vara borta i 5 dagar.
      Eva

      Kommentar

      • tregis

        #4
        jag undrar lite på det samme, klarar yngel seg i 2 vecker uten mat?
        Dom eter vel alger og likende ovh klarar seg, kanskje?

        Kommentar

        • David Johansson
          Användare
          • april 2002
          • 581

          #5
          Inlägg raderade i denna tråd.

          David

          Kommentar

          • Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • september 2002
            • 1913

            #6
            citat:jag undrar lite på det samme, klarar yngel seg i 2 vecker uten mat?
            Dom eter vel alger og likende ovh klarar seg, kanskje?
            Om dom är ihop med dom stora fiskarna i ett större kar så klarar dom sig helt klart 2veckor utan att nån matar

            Som expN säger så hittar dom alltid nått smått att äta..

            Kommentar

            Arbetssätt...