vilka arter till 250-liters kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • augusti 2002
    • 330

    #16
    Tycker också att m.auratus inte passar sig här,både hanar o honor är verkligen aggro,nej,stora kar för denna art,kommer ej att få "harmoni" med andra arter i ett så "litet" som ett 250."Vilden" nr1 i mitt tycke.

    Kommentar

    • spec_mats

      #17
      Annars kan jag inte nog understryka vilken fantastiskt vacker art auratus är,då endast som vf eftersom de odlade är "trash", och försöka hitta en bra lösning
      för denna vackra art-som är mer avancerad än de flesta andra mbunas enligt min a erfarenheter-se ämne "beteende i akvarium"

      Kommentar

      • danielm71
        Användare
        • juni 2004
        • 74

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av malawi_voodoo

        Jadå det går bra men tänk på att demasoni är av det något känsligare slaget.

        Jag vill vifta med flaggan för acei mari gold, MKT SNYGG och snäll art som skulle harmonisera bra med golden

        Gillar både Golden och Mari gold. De skulle (tycker i alla fall jag) passa bra färgmässigt ihop! Men mer än två arter kanske blir för mycket? 8 av varje och sedan kanske en tredje art?

        Kommentar

        • malawi_voodoo
          Användare
          • juli 2002
          • 790

          #19
          spec "mats": varför är de odlade skit? även F1or?


          danielm71: tänkt dej en fisk på 15liter vatten (de kommer växa oxå vettu), i 250 liters akvarium skulle det få plats ca 16-17st.
          Det skulle nog bli snyggast med två arter i en 250liters burk.
          Kör på 8av varje, jag lovar det kommer bli kalassnyggt

          Vad har du för filtrering, inredning och övrigt?
          /Glenn Wouda

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

          Kommentar

          • danielm71
            Användare
            • juni 2004
            • 74

            #20
            citat:Ursprungligen skickat av malawi_voodoo


            danielm71: tänkt dej en fisk på 15liter vatten (de kommer växa oxå vettu), i 250 liters akvarium skulle det få plats ca 16-17st.
            Det skulle nog bli snyggast med två arter i en 250liters burk.
            Kör på 8av varje, jag lovar det kommer bli kalassnyggt

            Vad har du för filtrering, inredning och övrigt?
            Håller på att planera för ett 250 och tror att det blir Eheim 2224, faxegrus, grottor av lavasten och antagligen växtfritt. Min största fundering nu är om jag ska ha finkornig eller lite mer grovkornig Faxesand..

            Kommentar

            • malawi_voodoo
              Användare
              • juli 2002
              • 790

              #21
              haha shit va cpigt mitt senaste inlägg blev, måste nog regdigera lite

              Jag tycker inte att du ska ha faxesand (det är väl väldigt ljust har jag för mej), kör hellre på något lite mörkare, typ råda eller varfr inte biltema blästersand.

              Bra filter, men kanske lite för lite "blås", satsa på en cirkultaions pump med blå filtermatta som komplement.
              Några växter piggar upp, ett par stycken javaormbunkar är inte fel.

              /Glenn Wouda

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

              Kommentar

              • spec_mats

                #22
                malawi-woodoo, men har du sett snygga f1!? inte jag..både färg o form häller inte måttet, titta på en vf o studera speciellt dess form som är kompakt med mycket avrundad huvudform-den kvaliten har iaf inte jag sett,även färgen är mer blaskig,sen matar folk sina mbunas så orginalstorlek (auratus 8-9cm) nästan fördubblas! varför det? om man vill ha större ciklider så finns det massor av arter

                Kommentar

                Arbetssätt...