Aggresiv Hongi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • supersunk
    Användare
    • mars 2004
    • 86

    Aggresiv Hongi

    Hur ser man skillnad på könen när det kommer till Labidochromis sp. Hongi Red Top?

    Anledningen till min fråga är att min hanne nu börjat bli tokagressiv mot vad jag tidigare trott varit honor men som jag nu misstänker är undertryckta hanar.
  • even
    Användare
    • mars 2004
    • 41

    #2
    Jag tror att han kan vilja leka med honorna. Jag har också varit misstänksam mot mina 6 Hongisar. Ibland blir honorna så vackra att man tror att de är hannar. Dock har mina honor fått vara i herrarnas grottor och de hade de nog inte fått om de vore hannar. Jag tror att han vill leka, men jag är nybliven akvarist så du ska inte lita alltför mycket på mig.
    Eva

    Kommentar

    • Pierre_N
      Användare
      • mars 2004
      • 772

      #3
      Eva har rätt, han vill nog bara leka av dem, låter dem inte honom det, de kanske inte är reda eller så, så blir han arg, och då jagar han runt dem och föröker få ngn att para sig med honom.

      Det borde vara därför om han helt plötsligt blev jätte aggressiv.

      Kommentar

      • supersunk
        Användare
        • mars 2004
        • 86

        #4
        Ok, men han har hållt på så i flera dagar och "honorna" börjar smalna rejält, då de aldrig får en lugn stund... Å andra sidan så uppvisar han ju lekbeteende (har färgat ut och lägger sig och darrar sådär titt som tätt) men han är ju så väldigt hård...

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #5
          He he kolla på en troffe hane, han är aldrig still. Han vill typ para sig livet ut.
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • augusti 2002
            • 330

            #6
            tokagressiv vart även hanen i en auratus grupp jag hade,inte jämt,utan då o då,slutade oftast med honor med ägg alt,ihjälslagna honor,det man kan fråga sig är om hanen känner av på honorna att nu är det dax,eller om det är han själv som kommer i "stämning"

            Kommentar

            • maddog
              Användare
              • juni 2004
              • 22

              #7
              Min hongi är hel vild han med. Tyvärr har han ingen hona och det kanske är därför, nån som vet???? han är på var enda fisk i akvariet...

              Kommentar

              Arbetssätt...