Goldenhona med pigmentförändring?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • even
    Användare
    • mars 2004
    • 41

    Goldenhona med pigmentförändring?

    En av mina goldenhonor (malawi)har ett lite gråare mattare parti framme på huvudet uppe i pannan. Honan är ganska liten (mindre än mina andra). Jag kan inte hitta någon sjukdom som detta skulle kunna vara. Vi har bra vattenvärden och gör vattenbyten varje vecka. Kan det vara svamp eller någon annan sjukdom eller är det bara så att hon är lite annorlunda. I övrigt är denna hona pigg och äter.
    Eva
  • even
    Användare
    • mars 2004
    • 41

    #2
    Nu ser jag att den glasaktiga gelen på ögat också är lite dimmig. Tror ni jag måste försöka fånga henne och avliva henne för att minska smittspridningen? Det känns dumt att avliva henne om det inte är något farligt.
    Eva

    Kommentar

    • even
      Användare
      • mars 2004
      • 41

      #3
      Ena ögat verkar också vara lite grumligt. Kan det vara idé att mörklägga akvariet? Det är svårt att få ur honan ur avariet som har mycket inredning.
      Eva

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • september 2002
        • 1913

        #4
        Det är juh inte normalt att en Golden ser ut så iaf, men att hon äter och är annars frisk och pigg säger du tyder juh också på att hon mår bra, (oftast iaf)
        Sen är det även svårt att få tag i bra golden och endel har lite färg fel här och där och ser inte alltid ut som dom ska,men grått låter lite väll för att vara ett färg fel,

        Kommentar

        • even
          Användare
          • mars 2004
          • 41

          #5
          Det är inte helgrått utan en gråaktig gul färg. Det verkar som att det bir större, men nu har vi mörklagt akvariet - så får vi se om det blir bättre.....Alltid värt ett försök!
          Eva

          Kommentar

          Arbetssätt...