Akvarieauktioner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lisabeth
    Användare
    • december 2012
    • 124

    Akvarieauktioner

    Någon som kan tipsa om bra och givande akvarieauktioner ,är väl ute tidigt men det vore synd att missa nån gobit.Tänkte redan nu skriva in i almanackan.Har varit på några men med mycket lite Malawiciklider.
    LISA
    lisa
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    #2
    Några är redan inlagda i kalendern men det kommer säkert fler.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

    Kommentar

    • Kjell K
      Användare
      • april 2002
      • 128

      #3
      Jag har rantat runt på auktioner i Stockholmsområdet under de senaste tre åren och kan rapportera min högst subjektiva åsikt från dessa:

      I Stockholm med omnejd hålls 5 storauktioner per år. Det är Nynäshamn, Spånga, Bollmora, Haninge och Stockholms akvarieklubbar som håller i dem. Klubbarna har spritt ut sina auktioner över året. De auktioner jag tycker har varit bäst är Spångas (Spånga ligger i närheten av Sundbyberg). Spångas auktion hålls i början av oktober. De andra auktionerna håller också bra standard, men Spångas är som sagt min favorit.

      Några enorma mängder av Malawi-ciklider är det aldrig på auktionerna, men ibland dyker det upp roliga saker. Spånga och Bollmora brukar ha rätt hyfsat med Malawisar. Den auktion där det har funnits klart minst Malawi är Stockholms akvarieklubbs. På senaste auktionen såg jag faktiskt inte en enda Malawi-ciklid, men jag kan ju ha missat någon påse.

      Jag skulle vilja passa på tillfället att framföra ett tack till de nämna akvarieklubbarna som regelbundet anordnar storauktioner. Det brukarar vara trivsamma tillställningar där man får möjlighet att se och lägga bud på saker som sällan eller aldrig finns i akvariehandeln (exempelvis Killies).

      Kommentar

      • Agnes
        Användare
        • juli 2002
        • 106

        #4
        Bollmora har nu för tiden två auktioner per år. Ofta tycker jag att de har lite mer sällskapsfisk på sina auktioner en tex Stockholm har, men i år var det nästan det motsatta. Hursomhelst rekommenderar jag verkligen att gå på fiskauktion, men kan hitta riktigt roliga saker till vrakpriser.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • april 2002
          • 4619

          #5
          PÅ auktionen i Göteborgs ciklidgrupp i våras gick det väldigt mycket malawi till väldigt låga priser.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

          Kommentar

          Arbetssätt...