Malawi som liknar Viktoria.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • supersunk
    Användare
    • mars 2004
    • 86

    Malawi som liknar Viktoria.

    Jag var inne på den stora djuraffärn här i stan idag och snackade med killen som har koll på fiskarna.

    Han pratade om att de skulle få in en Malawi som såg ut som en Viktoria-ciklid. Han sa ett namn,som jag inte skrev ner för jag skulle komma ihåg det, men givetvis hade jag glömt det när jag kom hem.

    Efter min plötsliga, klantiga, fiskdöd förra veckan så är jag på jakt efter nya saker och det här lät minst sagt intressant.

    Är det någon här som har en aning om vilken ciklid han pratade om och hur den ser ut i så fall?

    Tack på förhand.
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    När jag burkar kolla på fiskar på olika sidor har jag bara sett 1 malawi som ser ut som en viktoria (eller tvärtom ifall man vill =D)

    A.Kandensee


    A.Nubila


    Men det kanske inte är alls dom han menar?

    Kommentar

    • supersunk
      Användare
      • mars 2004
      • 86

      #3
      Nä, jag tror inte det, men tack för svaret.
      Någon som har nån annan idé?

      Kommentar

      • Mike_Noren
        Användare
        • februari 2003
        • 2695

        #4
        Själv tänker jag "pastellfärgade haplisar" när jag hör viktoria... Ifrån Tanganyika har man Astatotilapia burtoni som ser ut så, och i(kring) malawi finns Astatotilapia calliptera och Pseudocrenilabrus philander. Finns säkert andra också.

        Kommentar

        • supersunk
          Användare
          • mars 2004
          • 86

          #5
          Jag har köpt tre av dem nu. Det var Astatotilapia calliptera det rörde sig om.

          Finns det någon som har sådana och kan berätta något om dem?

          Kommentar

          Arbetssätt...