Demasoni och Röd Zebra yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas.
    Användare
    • april 2002
    • 142

    Demasoni och Röd Zebra yngel

    Hej.

    Funderar på att sätta ihop mina Röd Zebra yngel(ca 1cm) med mina 2 st demasoni (5 och 7 cm) i ett 70 liters akvarium. Det är ett demasoni par och hanen är ganska ilsken av sig medans mina små yngel är skygga varelser än så länge, finns risk att dom ska äta upp mina yngel eller är dom för stora? Kommer mina yngel att få i sig tillräckligt med mat osv. Jag matar med cyklops och räkmix. Jag har dom nu i olika akvarier men behöver ett av dom som spottkar så jag tänkte lägga ner dom i samma kar. Hanen kanske jagar ihjäl dom eller stressar dom för mycket, vad tror ni? Om det inte fungerar att sätta ihop dom har jag ett extra akvarium men tänkte spara lite plats. Gärna snabba svar.

    Mvh// Jonas.

  • micke.k

    #2
    hej jonas

    det låter inte som någon vidare ida att sätta dom i samma kar då de förmodligen bara blir mat till dina demasoni.
    varför låter du inte honan som tuggar spotta i det kar hon är i det är ganska roligt och se dom små livena komma ut från sina gömställen.

    Kommentar

    • Jonas.
      Användare
      • april 2002
      • 142

      #3
      Hej.

      Nja, hon går i mitt 720 liters och jag vill helst att mina honor spottar i mina mindre spottkar. Men det kanske är som du säger att det bara blir mumsbitar för mina demasonisar. Jag har ju ett 25 liters som hon kan få spotta i, kanske i minsta laget men.

      Tacksam för dina synpunkter i alla fall

      Mvh// Jonas.

      Kommentar

      • collin
        Användare
        • april 2002
        • 27

        #4
        Hej!

        Jag tror att det går bra att låta ynglen gå med demasoni bara du har mycket sten och gömställen. Jag har själv odlat massor av rödzebror och brukar låta dom gå med de vuxna fiskarna när dom blivit ca 1,5cm och det har aldrig varit några problem trots att vissa hanar bevakar sina revir hårt...är du osäker kan du lyfta över några yngel i några dagar och se hur dom klarar sig!

        Och maten är nog inte heller något problem då räkmix smular en del, så även dom svagaste kommer att få mat...

        collin
        collin

        Kommentar

        Arbetssätt...