Köpa fisk på nätet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer T
    • april 2024

    Köpa fisk på nätet

    Hej,
    Har någon erfarenhet av att köpa fisk på nätet? Tillbehör går ju utan problem men hur är det med dom levande små rackarna? Om man vill ha t.ex. några Malawi som inte går att få tag på i närområdet. Kan man t.ex beställa från Aquarium Malawi i Örebro? Någon som gjort det? Erfarenheter? Kanske någon Dansk eller Tysk sajt?

    Tacksam för alla erfarenheter,
    Christer C
  • Joakim_R
    Användare
    • november 2003
    • 42

    #2
    Jag har köpt genom Aquarium malawi ,och kan bara säga att dom är mycket bra.
    Tror det tog 3 dagar efter jag hade beställt som fiskarna kom.
    Snygga exemplar och i bra förpackningar .
    Så jag är mycket nöjd med dom.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Nol Ciklidhobby kan göra det...


      Akvarie Interiör, Karlstad, gör det, men kommer att starta till hösten med större utbud. Jag har handlat därifrån ett antal gånger och varit väldigt nöjd.

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        mr carp: Hur gick du tillväga med Aquarium Malawi och vad kostade det i frakt?

        Kommentar

        • Joakim_R
          Användare
          • november 2003
          • 42

          #5
          Jag ringde bara och sa vilka jag ville ha och sen betalade jag pengarna.
          Vet inte riktigt vad frakten kostar för den var gratis när man handlar för över 1000kr.
          Men man måste kunna hämta fisken direkt när bussen kommer in.

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            citat:Men man måste kunna hämta fisken direkt när bussen kommer in.
            Det är ju en bra förutsättning...

            Då är det samma procedur som hos de jag skrev upp. Fraktfritt över 1000kr vet jag inte om de har...men det var ju en idé som tål att övervägas.

            Kommentar

            • Henrik Dehlin
              NCS Medlem
              • september 2002
              • 1913

              #7
              Att köpa fisk som man inte får kolla på innan måste väll vara det dumaste som finns ?...Skulle inte ens våga skicka efter fisk från så bra affär som Aquarium malawi & Nol utan att ens fått sett dom,
              Det är dock en annan 5a ifall du frågar din lokal affär om dom kan ta hem fisk åt dig som kommer från AM eller Nol för då kan du iaf tacka nej om inte fisken ser okej ut,

              Och Tricella du behöver väll inte skicka efter därifrån ??
              skulle inte vi ta en dag där ihop i framtiden ??

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                Njae...nu var det kanske inte tänkt som så att jag skulle göra det snart. Jag kommer givetvis ned snart och kollar in AM...absolut! Har de öppet nu på torsdag?
                Om man vet lite vilka man handlar av och vad de brukar ha för kvalitet på sortimentet så är inte jag orolig över att beställa på detta sätt...kanske beror det på att jag är nyfiken på att prova nya idéer och stödjer vågade affärsmän/kvinnor.

                Jag har beställt via postorder och jag har fått kanonfisk. Jag tror att de flesta är måna om att få kunder så de skickar nog inget "blaha". Nu har jag enbart handlat på det sättet med Akvarie Interiör och han är riktigt bra...

                Kommentar

                • Henrik Dehlin
                  NCS Medlem
                  • september 2002
                  • 1913

                  #9
                  Jag litar på dom till 1000% och vet att dom nästan alltid har riktigt fin fisk inne, men _jag_ skulle aldrig våga skicka efter ändå...
                  Men det är jag det!

                  Kommentar

                  • pitchblack

                    #10
                    Tydligen kan jag inte spapa ett nytt ämne av nån jävla anledning så jag får hoppa in här då och ställa min fråga!!!!

                    Nån som sett priserna på delfinciklider ute i affären???
                    Har en grupp på 17 stora och små djur som jag vill sälja..men till vilket pris???

                    mvh stefan

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #11
                      Sätt in annons eller kolla igenom annonsavdelningens gamla annonser.

                      En odlad Delfin kan du kanske få från 40-60kr för beroende på storlek (yngel/ungdjur). En vuxen kan du kanske sälja för 150-200kr (beroende på utseende/kvalitet).

                      Kommentar

                      Arbetssätt...