Sjuk Golden...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Sjuk Golden...

    Jag har en Golden som fått svarta streck på ena sidan samtidigt som kroppen insjunknat. Huvud är smalt och är insjunket...magen är insjunken.

    Fisken äter med glädje och rör sig som de övriga fiskarna så det är inga problem på det viset.

    Jag medicinerar med AquaFuran och har gjort så i ett sk intensivbad (50mg dos i 2 liter vatten under 30min). Jag har gjort detta under två dagar.

    Har någon sett dessa hos Golden tidigare eller Malawi överhuvudtaget? Vad kan det vara för sjukdom som verkar vara individuell? Ingen annan fisk har liknande symptom och alla är runda om magen och pigga...
  • valdet

    #2
    hej jag har en hongi som har varit så där länge, alltså smal runt magen, den mår bra osv leker, och allt, men växer inte så mycket och magen är inte oki annars är den prima

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Låter som något organ har slutat fungera som det ska.
      Verkar som den inte kan tillgodogörasig näringen om den smalnar fast den äter normalt.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • MagnusL
        Användare
        • januari 2004
        • 326

        #4
        Hmm.. Jag har fått liknande symptom på mina Golden, Har 1 st hane som ser fin ut men alla 3 honorna har ränder och växer inget alls. All annan fisk i karet mår fin fint och växer så att det knakar. Kan det vara så att jag har köpt från en "dålig" kull?
        Magnus Lovgren

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Jag har låtit avliva den hanen som bara blev sämre trots medicinering. Han var pigg fortfarande, men oerhört insjunknande huvud och kropp...

          Jag kollade honom noga när han åt...men han tog in maten...för att senare spotta (spy?) ut det igen. Precis som deelay skrev så var det troligtvis så att något organ slutat fungera...

          Kommentar

          Arbetssätt...