röd zebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Gäst
    Gäst svarade
    Aha....mina honor har ju inte blivit så mkt eftersatta då de gått i 3 veckor eller ngt mer med sina ägg, så de måste väl ha fått i sig lite då kanske iallafall, tack, då vet jag det, alltid lär man sig ngt nytt *ler*

    Lämna en kommentar:


  • StefanL
    svarade
    Honorna plockar upp små foderpartiklar emellanåt till ynglen och då får de säkert i sig lite själva på köpet. När de släpper ut ynglen (för att de skall äta) så tar de säkert upp foderrester som de ser...innan ynglen återvänder igen.

    Lämna en kommentar:


  • Pierre_N
    svarade
    Alla honor av malawi jag har haft som tuggat (och det är j*vligt många) har ätit iaf lite när de tuggat, de tar in jättelite i munnen, endel lär säkert ynglena äta av det, men jag tror att honan får rätt mkt oxå, och ja, ynglen äter fast de har gulesäck.

    Lämna en kommentar:


  • Gäst
    Gäst svarade
    men...de äter väl inget alls under tiden de har äggen i munnen, eller har jag missat ngt...?
    De 2 honor som vi har lyckats få yngel av har börjat äta precis efter att ynglen är ute ur munnen, men så länge de haft dem därinne så har iallafall inte jag sett att de ens smakat ngt, men kanske det varierar från art till art...?

    Lämna en kommentar:


  • StefanL
    svarade
    Honan kanske är i dålig kondition pga brist på mat. Man bör se till att det finns mat till honan när man flyttar över henne till nytt kar. Nu kanske detta är gjort redan, men av inlägget såg jag inte något av det. Min känsla är att honan är svag och i dålig kondition.

    Lämna en kommentar:


  • Henrik Dehlin
    svarade
    Aldrig har då mina honor blivit bleka av att inte äta när dom tuggar,

    Lämna en kommentar:


  • imported_n/a
    Gäst svarade
    det beror på maten såklart. tänk om du skulle inte äta nått på tre veckor hur fan skulle du se ut? jo lite blek antagligen. /johan

    Lämna en kommentar:


  • Pierre_N
    svarade
    Hon kanske är rädd?

    Lämna en kommentar:


  • StefanL
    svarade
    Mat?

    Lämna en kommentar:


  • alfred_62
    Gäst startade ett ämne röd zebra

    röd zebra

    HEJ!
    Har en rödzebra orange som ruvar på ägg,
    hon är flyttad till ett eget akvarium,men hon har tappat sin fina färg nu är det normalt ?
    det är typ 3 dagar kvar av ruvningen
Arbetssätt...