Rödzebra gul?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mcoist
    Användare
    • oktober 2003
    • 154

    #31


    Frågan om grolux lysrören och andra röda rör är att har man blå fiskar kan dom se skitiga ut. Annars tycker jag det är en smaksak det där med lysrör.

    HAr rödzebror trewawase rost och rostciklider i ett kar där jag kör med 1 powerglo och ett Grolux och där gör groluxröret stor skillnad på dom röda fiskarna mycket vackrare sen slår powergloröret bort de jobbiga tonerna från groluxröret med sitt starka vitblåa spektra funkar kanon blir sämre om man har mycket blå fisk.

    Sen det där med fodertillsats vad händer om man har blåa fiskar som får i sig samma ämne som framhäver rött blir dom missfärgade då eller kommer dom vara som vanligt? Kul och veta. Färgämne fins redan i mycket köpe pellets för ciklider och väldigt vanligt till koi och guldfiskar.
    1*540L 4*375L 1*345L 2*210L 1*160L 2*98L 2*45L Malawi Tanganika

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #32
      Personligen skall jag byta ifrån Grolux till Aquarelle.

      Groluxen är så mycket svagare i belysningen att det märks när fiskarna simmar under groluxen...det är en skarp ljusbrytning som stör mig. Aquarellen har en starkare ljusstyrka.

      Power Glo är en riktigt bra belysning som jag har tillsammans med en grolux. Power Glo och Interpets Triton är de bästa rören jag haft hittills i form av klarhet och ljusstyrka. De framhäver även det blå hos fiskarna på ett "naturligt" sätt...

      Jag tror på en kombination av Power Glo och Aquarelle.

      Kommentar

      Arbetssätt...