Altolamprologus spec. compressiceps "Shell"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tropfrog
    Användare
    • juli 2003
    • 1827

    Altolamprologus spec. compressiceps "Shell"

    Hej
    Nu är jag ruskigt sugen på att kompletera mitt tanganyika kar. Jag har hittat Altolamprologus spec. compressiceps "Shell".
    Jag undrar om dom skulle kunna gå i mitt 300 liters (bottenyta 60*90) tillsammans med 10 stycken multifaciatus, 5 synodontis petricola, ett par jullar "kipilli" och 7 st leptosoma.

    Det är väl egentligen bara multisarna som oroar mig. Jag har i dagsläget ca 35 snäckor i karet men kan tänka mig att skaffa fler om det behövs. Filtret är tillräckligt stort för att klara ytterligare belstning. Jag har planer på att skaffa ytterligare 5-10 leptosymer, men det tror jag inte blir några större problem i vilket fall, eller?
    MVH
    Magnus
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Jag tror inte att Multisarna skulle fara illa av en introduktion av Compressiceps, men däremot finns det större risk att deras avkomma råkar ut för dessa då de är duktigt nyfikna av att få sig lite yngel att äta.

    Läste däremot att Compressiceps går bra ihop med snäckskalslekare...jag tror att det var på www.cichlid-forum.com .

    Kommentar

    • tropfrog
      Användare
      • juli 2003
      • 1827

      #3
      Att dom äter yngel stör mig inte. Jag vill inte behöva riva karet för att det blivit överbefolkat. Dessutom så tror jag nog att synodontisen sätter i sig romen innan det blir yngel.
      Det verkar ok för mig så då kör jag
      MVH
      Magnus

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Jag har av någon underlig anledning fått "Compressiceps-feber". Känns som om jag bara måste ha dessa...

        Jag har tidigare varit emot att blanda Malawi och Tanganyika...men kanske "tullar" jag än en gång (tropheus förr) på min princip och skaffar någon av denna art. Hemskt sugen faktiskt!!

        Kommentar

        Arbetssätt...