Alcolapia släktet och information?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Gwendly
    svarade
    Precis som jag trodde då med andra ord... Synd att de inte förekommer mer ofta inom hobbyn.

    Informationen på fishbase hade jag redan läst men tack för informationen på cichlidpress iaf

    Lämna en kommentar:


  • Ola Svensson
    svarade
    Jag hittade en artikel i ciklidbladet. http://www.ciklid.se/ciklidbladet_ar...R=9702&LOPNR=3 Jag är rätt säker på att det är Sune Holm som skrev den andra artikeln som jag nämner ovan. Sedan står det en del på www.fishbase.se och www.cichlidpress.com (gå in i referensservice).

    Lämna en kommentar:


  • Ola Svensson
    svarade
    Jag har hållit ögonen öppna efter dem i åratal men inte sett dem. Oreochromis (Alcolapia) grahami har funnits i Sverige vet jag och det finns en artikel i akvariet eller om det var ciklidbladet. Sedan har det gjorts en hel del forskning på "Lake Magadi Tilapia". Det höga pHt gör att den inte kan utsöndra amoniak via gälarna. Fisken omvandlar amoniaken till urea på samma sätt som vi. Urean utsöndras sedan via gälarna.

    Lämna en kommentar:


  • Gwendly
    startade ett ämne Alcolapia släktet och information?

    Alcolapia släktet och information?

    Efter att ha läst en artikel ur Buntbarsche Bulletin (American Cichlid Association´s tidning, vann på auktion) så undrar jag om någon vet var jag kan hitta mer information om Alcolapia släktet. Förekommer de inom hobbyn? I så fall vilka?

    Den informationen som förekomm i artikeln var väldigt intressant och framförallt hur extrema förhållanden de hade det i Lake Natron/Magadi och hur snabbt de växer (12 cm på 8 veckor enligt författaren).
Arbetssätt...