Dom äter fortfarande inte..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    Dom äter fortfarande inte..

    Jag skrev för några dagar sen att jag hade problem med mina Placidochromisar i ett av mina kar ( http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6367 )

    Och tänkte nu uppdatera och höra om nån kan ha en anning om vad det är eller vad jag bör göra...

    Det var 3st Milomo som inte käka och 2st Electra...
    Nu har electra honan dött och innan hon dog låg hon på botten och tog det lungt hela tiden och när man kom in i rummet så simma hon fram till rutan men så fort man gick ut igen så la hon sig på botten..Hon käka ingetting på väldigt länge...Hon försökte inte ens ta in maten i munen utan bara ignorera maten helt,hanen däremot försökte att ta i maten men kunde inte svälja det så han spotta ut det efter bara ett par sikunder men idag så kunde han faktiskt svälja...Och likadant gjorde alla milomo och nu börjar även honorna där ta det "lungt" hela tiden men dom försöker iaf äta...
    Hanen medicenera jag i ett eget akvarium med flagyl eftersom jag trodde att det var buken,och jag ville absolut inte medicenera hela det stora akvariumet...Alla fiskar har kanon bra färger men milomosarna vägrar fortfarande äta alltså...

    Och A.Christyi visar inget som helst tecken på att nått skulle vara fel dom äter som alltid förr...

    Tacksam om nån vet vad det är för fel eller om jag bör göra nått?
Arbetssätt...