Konstigt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • deelay
    svarade
    Låter liknande det som drabbade mig nyss, en art först sen nästa osv det pågick under många veckor utan att nått hände förutom matvägran då men vissa började få bukvattensot som en följdsjukdom av det andra.

    Hoppas du klarar dig bättre än vad jag gjorde.

    Lämna en kommentar:


  • Robin
    svarade
    Har haft dom där ryckningarna i mitt kar jag med, vet inte var dom kommer ifrån.

    Lämna en kommentar:


  • Henrik Dehlin
    startade ett ämne Konstigt...

    Konstigt...

    Mina fiskar bär på nån sjukdom just nu och jag har faktiskt inte en anning om var det är(var) för det verkar som allt kommer att bli bra igen men jag tänkte bara höra om nån kan ha en anning om vad är..

    Först kanske jag ska säga att jag har hållt på och krånglat och bärt ut en ställning från rumet så kanske har dom blivit stressade av det?

    Det är i mitt 715 det har vart lite strul och i karet går 1+1 P.Electra (tillfälligt) 1+3 P.milomo 1+3 A.Christyi...

    Jo såhär gick det till för ungefär 4-5 veckor sen var min stora P.Electra hane lite konstigt och klia sig mycket och hade ryckningar rätt ofta..Så jag tog över den till ett eget kar(150L) med salt i och efter ca 5-6 dagar så verka han okej igen och klia sig inte mer än vad som är normalt!..Så huh tänkte jag nu är allt normalt igen..

    Men sen förra veckan så börja helt plötsligt bägge P.Electra matvägra eller ja hanen åt lite men inte alls så mycket som den brukar...Och först trodde jag det var buken (det bara tror man varför?;D) men eftersom som inte avföringen var vit eller så och dom svullna heller inte upp och har ännu inte gjort det så trodde jag inte att det var det...

    Men sen nu för 5-6dagar sen så matvägra alla P.Milomo också utom en hona...Och då vart även avföringen vit och sytrådsliknade så då tänkte jag nu är det buken så jag flytta över hanen i ett eget kar där jag medicenara mot buken...Och nu verkar det som att det är på väg att gå över men fortfarande så matvägrar 3 P.Milomo och är alltmänt sega och deppiga(hmm) även fast hanen nu börjar se riktigt bra ut igen och han kommer nog snart börja käka igen...Men det som känns konstigt är varför har alla(utom 1)Placidochromis drabbats? Men alla Christyi mår hur bra som helst och käkar bra som vanligt..
Arbetssätt...