Golden som mobbar gravida.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johanm3
    Användare
    • januari 2004
    • 63

    Golden som mobbar gravida.

    hej!
    jag har två tuggande Labeotropheus trewavasae honor
    och en tuggande golden.
    Till saken. En av mina golden mobbar helatiden trewavasae honorna och golden honan.
    den simmar runt dom ,knuffar på dem och "skakar" framför dem. Honorna försöker skrämma bort han men han bryr sig inte.

    jag tror att det är en hanne men den är väldigt liten ...vet inte ens om han är könsmogen..
    varför gör han så här??

    och sen en fråga till!
    vi har haft akvariet sedan januari och ingen har lekt men nu helt plötsligt tuggar nästan alla... vad kan det beropå? tar det ett tag innan de känner sig hemma eller?
    222L Malawi
    112L yngel
    20L yngel
  • johanm3
    Användare
    • januari 2004
    • 63

    #2
    ingen som har en aning om nåt?
    222L Malawi
    112L yngel
    20L yngel

    Kommentar

    • Bromid
      Användare
      • december 2003
      • 117

      #3
      Hejsan.

      Mina golden håller på likadant. De som inte tuggar vill säga. vet inte om det är för att försöka få ut ynglen och få sig en smakbit som de håller på så.

      Tror inte det spelar så stor roll bara du har gott om ställen som den "mobbade" kan fly undan på.

      Att de leker nu kan ju bero på att de inte var könsmogna innan. Att de har börjat känna sig hemma o.s.v

      Det var likadant i mitt 540 liters innan där går ca 30 Demasoni, 6 Golden och 10 Rubiner. Ingen tuggade efter inköp men på bara några veckor har jag fått flertal tuggande honor än vad jag kan ta hand om.

      Se det som positivt att många tuggar samtidigt. Det betyder ju att de mår trivs med varandra

      mvh Andre

      Kommentar

      Arbetssätt...