Passar dessa Tanganyikaciklider tillsammans ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MKN

    Passar dessa Tanganyikaciklider tillsammans ?

    Hejsan ... Jag har en fråga och det är huruvida Tropheus Moori och Altolamprologus Calvus passar att ha tillsammans i ett litet akvarium på 112 liter. Jag hade tänkt mig 10 stycken Moori (ca ett par månader gamla ... längd ca 3 cm) och 4 stycken Calvus (ålder också ett par månader gamla ... längd ca 3-4 cm)... Är inte Calvus en typ av "jägare" som gärna ger sig på andra ciklider?
  • malawi_voodoo
    Användare
    • juli 2002
    • 790

    #2
    ehm man bör nog inte ha troffar i ett sånt litet akvarium, detsamma gäller calvusar...

    men för uppdragning så skulle det väl gå.
    fast troffar vill ju ha mera vegetabliskt..
    /Glenn Wouda

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

    Kommentar

    • Pierre_N
      Användare
      • mars 2004
      • 772

      #3
      200 ltier så kundne du nog haft dem ett tag.. men skaffa ett 300+ och kör 20 troffar minst ist.. helst ett 500

      troffar gilalr att gå i större grupper, de grupper jag har med vildfångae märks storskilland på de som är 17 o de som är 46.. man bör ha misnt 25st för att man ska kunna få ihop en bra grupp.

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av expN

        200 ltier så kundne du nog haft dem ett tag.. men skaffa ett 300+ och kör 20 troffar minst ist.. helst ett 500

        troffar gilalr att gå i större grupper, de grupper jag har med vildfångae märks storskilland på de som är 17 o de som är 46.. man bör ha misnt 25st för att man ska kunna få ihop en bra grupp.
        Har 17 st red cheek som anses vara den största och tuffaste av alla troffar och den gruppen var den lugnaste jag har sett så jag kan inte hålla med dig där. Har sett grupper på 40-50 st som fullständigt har kollapsat pga av buffliga hanar.
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        Arbetssätt...