Nyspottade Livingstonii

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 1159

    Nyspottade Livingstonii

    Efter min första lyckade Malawilek, inser jag plötsligt varför det är så faschinerande med munruvare

    Nu är det så att min livingstoniihona går i ett 175-liters där hon spottat ut ynglen, hon tar fortfarande in ynglen (uppskattningsvis 60-70 st) på nätterna samt om hon blir oroad av något. Ynglena äter själva och får i sig både krossade pellets och räkmix samt att de äter en del av algerna som ligger på bottnen i karet, Honan har ännu inte intresserat sig för maten speciellt mycket!
    Nu till min fråga: Hur länge kan man ha kvar honan i karet? Jag vill helst att hon skall börja äta lite innan hon går tillbaks till det stora karet!

    Tacksam för svar!
    // Magnus Arvidsson
  • Pierre_N
    Användare
    • mars 2004
    • 772

    #2
    Du kan ha kvar henne tills hon slutar att ta in ynglen, då är det bara onödigt att ha kvar henne, det där med att mata upp fisk i ett yngel akvarium innan man släpper tillbaka dem har jag nästan aldrig gjort, de brukar inte gå ner så mkt i vikt under de 4 veckorna de tuggar. Om du vill så kan du ha kvar henne i karet med yngelna o mata henne ett par dagar, de brukar inte börja äta massa yngel när de jsut har spottat.

    Kommentar

    • Bilbo
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 1159

      #3
      Oki, det var väl ungefär så jag hade tänkt!
      Tack för ditt svar!
      // Magnus Arvidsson

      Kommentar

      Arbetssätt...