Specialfoder till Tropehus.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perik9
    Användare
    • april 2002
    • 161

    Igen

    Bye the way. det hemliga receptet som framtogs på 80-talet, där hade dom Polenta Majs mjöl som bindemedel, en kompis snokade reda på det.
    Men en Troffe som har en väldigt lång tarm äter mest hela dagen(skrapar) för att kunna köra detta i kar så får du antingen ha lite kraft i mixen eller mata lite mest hela dagen.
    Många vill få fram det röda och kör cyclope o Astaxantin, släng gärna ner lite paprika pulver också, starkt för fisken men dom vänjer sig.

    En kompis matade med mix med en hel del paprika i och hans P.Saulosi såg ut som en äldre röd Estrade, men som sagt dos vet jag inte utan man får prova sig fram
    Fridens igen
    Perran

    Kommentar

    • Cutekid
      Användare
      • januari 2003
      • 3368

      Ursprungligen postat av perik9
      Jag medicinerade Emtryl,Elyzol(Metronidazole), Nifurpirinol ja allt, så funkade det igen ett tag tills jag hade slut på mixen o slängde i annat= problem igen.
      Fridens liljor på¨er
      Klart att problemen kommer om du slänger i annat som de inte är vana vid efter att ha fått räkmix en längre period. Det blir för snabba förändringar i magen på dem. Tycker att räkmix fungerar bra om man har bra filtrering och snurr i vattnet samt att man orkar slabba med täta vattenbyten pga att mixen skitar ner så.

      Mvh
      Carl

      Besök petrochromis.com´s forum:

      http://petrochromis.com/phpbb3/

      Kommentar

      • Rumpmas
        Användare
        • december 2006
        • 2

        Räkmix och pellets har jag till min troffar.
        Någon mer än jag som använder Dr.bassleers foder?

        Kommentar

        Arbetssätt...