Malawibok?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Buckshot Jones

    Malawibok?

    Finns det ngn bra bok om Malawiciklder?

  • Daniel
    Användare
    • april 2002
    • 156

    #2
    Hej Buckshot !

    Ja det finns en hel del bra böcker i ämnet, men jag vill ge mina rekommendationer till dig att du letar upp någon som säljer Ad Konings senaste och den mest aktuella bok "Malawiciklider i sin naturliga miljö, 3 versionen " om Malawiciklider
    just nu, eller cd´n som innehåller omkring 5000 foton men dessvärre inte så mycekt info,om du hellre föredrar en cd-rom skiva !

    Cd´n finns att få tag på hos akvarielagret


    MVH
    Daniel


    Kommentar

    • nikmatts
      Användare
      • april 2002
      • 57

      #3
      Hej

      Det beror lite på vilken typ av bok du söker. "Malawiciklider i deras naturliga miljö" beskriver just detta i boken, alltså lite i sjön och inte i akvariet. Vill du ha tips om akvarieskötsel och annat när det gäller malawiciklider så finns "Back to nature malawiciklider" av Ad Konigs eller en lite äldre bok som heter "Ciklidboken" sammanställd av Ad Konigs som behandlar de flesta ciklider. Ingen av bökerna är särskilt utömmande, men helt ok för att komma igång. En websida som jag kan rekommendera är www.zoopet.com, där finns mycket matnyttigt att läsa.

      Lycka till!
      /Niklas

      /Man lär sig något nytt varje dag, ibland försent.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #4
        Hej,
        Har inte så mycket att tillägga förutom de tips som Daniel och Niklas har. Däremot kan jag nämna att "Ciklidboken" kommer i en ny version i slutet av året.
        Ciklidhälsningar
        Kjell Fohrman

        Kommentar

        Arbetssätt...