Blinkande bajs...........?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Blinkande bajs...........?

    Jag vet, det låter ju hur knäppt som helst, men det är så jag kan beskriva det.

    Har sett i mitt kar att under bottenstenarna och i det gamla bajset så liksom blinkar det inuti som om det lite är levande, såg sedan vid ett ställte att det var som en jättetunn vit mask (ca 5mm) som kom ut däri, var ungefär som om den åt upp innehållet i bajset eller hur jag ska säga.

    Är det fler som har detta i sitt kar?
    Är det ngt ohälsosamt?
    Bör jag göra ngt åt det och isåfall vad?!
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    inälvsmask ???
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Inälvsmask?.....du menar att det liksom följer med ända inifrån magen på fisken att de kanske är sjuka?
      De verkar ju må bra annars...........

      Jag har läst om att det finns mask som typ kryper på rutorna, men sånt har jag inte sett, dessa är rätt långa men mkt mkt tunna och håller bara till i det gamla bajset, aldrig upp på glaset.

      "Blinkande" var kanske lite fel beskrivet, snarare "levande" bajs.......

      Hmmmm.........

      Kommentar

      • Christopher
        Användare
        • april 2002
        • 72

        #4
        hej..

        Hade också små vita maskar i mitt kar när jag hade ancistrus yngel där i. De kom pga att jag la i lite för mkt mat i karet för att mina ancistrusar skulle ha mat hela tiden.. Hade det ett bra tag, verkade inte göra någon skada, mer än att de (antagligne) åt av den maten som blev kaar.. Tyckte inte de gjorde mer än att de var lite små äckligt att ha de i akvariet... Testa att göra rent grusen ordentlig och byta vattnet och ordentliga vattenbyten ett tag så försvinner de snart... räcker inte att suga igenom grusen en gång måste man göra flera gånger, iaf. fick jag göra de innan jag fick bort de...

        Mvh. Christopher

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Ok tack, bättre rengöring av gruset alltså.......
          Lite mindre mat också kanhända och så lite tätare vattenbyten, ska prova med det.

          Kommentar

          Arbetssätt...