Sytrådsliknande avföring/tuggande

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bromid
    svarade
    Vart kan jag hitta ett fint recept på det?

    Fiskarna är vana vid 100% grönt flingfoder.
    Jag fattar att man bör gå sakta fram, men hur mycket räkor i mixen och vad blandar man med?

    Lämna en kommentar:


  • Cutekid
    svarade
    Finfördela räkmixen så att alla får tag i det .. det funkar kanon.

    Mvh

    Lämna en kommentar:


  • Bromid
    svarade
    Vilket leder mig in på matningen.

    Vad kan vara lämpligt att mata ca 30 Demasonis med. Vill inte ösa ner en massa flingfoder/räkmix och tar jag lite i taget så känns det som om alla de dominanta tar allt och de små puttiga blir utan.

    vad göra?

    Lämna en kommentar:


  • Bromid
    svarade
    Men om jag låter honorna äta upp sig lite innan jag sätter tillbaka dem så borde det alltså gå att ta bort dem direkt?

    Lämna en kommentar:


  • Gäst
    Gäst svarade
    Hej!

    Jag har 2 "Golden"-honor som tuggar med ägg/yngel i munnen nu, dessa har som du skriver en tunn vit tråd ibland som avföring, men mina verkar må bra trots det och de äter ju inget nu heller när de tuggar, så jag tror det blir så bara pga det...tom mage.

    Nackdelen som jag hört mest om ifall man tar bort honan från det ordinarie karet långt innan det är dax är när hon sedan ska tillbaka till de andra, att de kan gå hårt åt henne då hon ju är lite klenare etc av att inte ha ätit under tiden hon bärt på sina yngel samt att hon kommer som en nykomling till dem.

    Lämna en kommentar:


  • Bromid
    svarade
    Kej.

    Då är det ju troligtvis ok.

    Har sett att det är ännu flera som tuggar nu. Vilken metod är lättast att fånga upp dem på? Har hela karet inrett med sten längsbotten samt 2 stora grottor i varje sida.

    Sen undrar jag en sak till.

    Vad kan det få för negativa effekter ifall jag håvar fiskarn när jag ser att de tuggar och sedan låter dem gå i ett separat kar (tillsammans) tills det att de spottar?

    tacksam för svar

    Lämna en kommentar:


  • Cutekid
    svarade
    Det är så vårt att säga om det är bukis eller inte .. eftersom honorna inte äter så mkt så beror det nog på att de har en tunn avföringstråd. Men jag har haft många troffar som har haft tunna bleka skitar och det har inte varit bukis på dem.

    Mvh

    Lämna en kommentar:


  • Bromid
    startade ett ämne Sytrådsliknande avföring/tuggande

    Sytrådsliknande avföring/tuggande

    Har precis flyttat på alla tuggande honor (Demasoni) och lagt dem i ett separat akvarie. De har matats snålt med tanke på den långa flytten som de var med om på onsdagen.

    Min fråga är kan det komma sytrådsliknande avföring p.g.a matningen, tuggande eller någon annan faktor? Eller är sytråden alltid lika med bukvattensot?

    För en del va honorna som tuggar har en tunn sytråd.

    Tacksam för svar.
Arbetssätt...