Sälja till affärer.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    Ursprungligen postat av Acca
    Som nykommling inom "hobbyodling" av ciklider skulle jag vilja tacka Kjell och alla andra som gett konstruktiv kritik i den här tråden. Tar man illa vid sig och tänker sluta odla på grund av tråden bör man nog fundera varför. Jag känner, tack vare tråden att jag gör det mesta rätt och tänker ta med mig alla råd så att jag kan bli ännu bättre!
    Kloka ord!
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      Ursprungligen postat av Acca
      Som nykommling inom "hobbyodling" av ciklider skulle jag vilja tacka Kjell och alla andra som gett konstruktiv kritik i den här tråden. Tar man illa vid sig och tänker sluta odla på grund av tråden bör man nog fundera varför. Jag känner, tack vare tråden att jag gör det mesta rätt och tänker ta med mig alla råd så att jag kan bli ännu bättre!
      ja jag jag får väl hälsa dig hjärtligt välkommen till detta forum.
      och jag ser framemot att höra, hur man gör det mesta rätt, inom hobbyodling av ciklider.mvh janne

      Kommentar

      • Acca
        Användare
        • januari 2007
        • 60

        Ursprungligen postat av malawijanne
        jag ser framemot att höra, hur man gör det mesta rätt, inom hobbyodling av ciklider
        Det där lät vasst. Hur menar du? Det låter som att du menar att jag omöjligen kan göra rätt? Eller menar du att det inte blir rätt bara för att man inte gör helt fel?

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          Ursprungligen postat av Acca
          Det där lät vasst. Hur menar du? Det låter som att du menar att jag omöjligen kan göra rätt? Eller menar du att det inte blir rätt bara för att man inte gör helt fel?
          För det första är det väldigt viktigt när man går in i en diskussion att man inte tar lösryckta meningar som ett citat då helheten i budskapet då inte når fram, sen är jag faktiskt väldigt intresserad av hur andra bedriver sin odling av ciklider så att det fungerar för dem, alltid lär man sig något.mvh Janne

          Kommentar

          • Acca
            Användare
            • januari 2007
            • 60

            Ursprungligen postat av malawijanne
            För det första är det väldigt viktigt när man går in i en diskussion att man inte tar lösryckta meningar som ett citat då helheten i budskapet då inte når fram, sen är jag faktiskt väldigt intresserad av hur andra bedriver sin odling av ciklider så att det fungerar för dem, alltid lär man sig något.mvh Janne
            Jag menade inte att presentera citatet som lösryckt, jag tolkade meningen som fristående. Var intresset genuint så ber jag om ursäkt för att jag tolkade ditt tonläge fel och jag berättar gärna mer om hur jag gör så fort jag ser resultat på min odling. Den yngsta kullen är inte en månad gamla ens så det är svårt att säga hur det gått, men än så länge ser det bra ut, enligt en novis ögon åtminstone.

            Kommentar

            • Bedson
              Användare
              • november 2006
              • 109

              Acca, jag har sett tendenser till att Malawijanne kan upplevas som dryg i andra trådar tidigare så ta inte åt dig.
              375 l Malawikar + tomt 125 l....

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                Ursprungligen postat av Bedson
                Acca, jag har sett tendenser till att Malawijanne kan upplevas som dryg i andra trådar tidigare så ta inte åt dig.
                Han är faktiskt inte dryg, kanske lite kortfattad och rakt på sak i text(vilket iof jag tycker är bra) han är hur trevlig som helst i verkligheten sammtidigt som han har sina burkar och fiskar i toppenskick. Text är otroligt svårt att tolka så man bör vara ganska känslokall när man läser vad andra skrivit =)
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Acca
                  Användare
                  • januari 2007
                  • 60

                  Jo jag har varit med om feltolkningar förut, både andras och mina. Det var därför jag frågade för säkerhets skull hur han menade. Det är lugnt.

                  Kommentar

                  • Gäst

                    Ursprungligen postat av Bedson
                    Acca, jag har sett tendenser till att Malawijanne kan upplevas som dryg i andra trådar tidigare så ta inte åt dig.
                    Jag undrar hur du tror att ett sådant uttalande bidrar till trivsel?i skrift ser det illa ut och på gränsen till påhopp. Men det kan jag väl inte tro att det är så du menar

                    Kommentar

                    • Bedson
                      Användare
                      • november 2006
                      • 109

                      Ursprungligen postat av Lennart 2
                      Jag undrar hur du tror att ett sådant uttalande bidrar till trivsel?i skrift ser det illa ut och på gränsen till påhopp. Men det kan jag väl inte tro att det är så du menar
                      Exakt, huvudet på spiken!
                      375 l Malawikar + tomt 125 l....

                      Kommentar

                      Arbetssätt...