Vad är orsaken??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bromid
    Användare
    • december 2003
    • 117

    Vad är orsaken??

    Hallå.

    Har precis isolerat 2 utav min Demasonis då de uppvisar symptom av bukvattensot.

    Har nu funderingar på vad jag skall göra för att inte riskera resten utav fiskarna i akvariet.

    Bör jag medicinera och med vilken medicin?

    Bör jag vänta med att medicinera och kontrollera ifall flera insjuknar? Vad skall jag lägga extra vikt vid?

    Vattenvärden och liknande? På vilket sätt är det betydelsefullt?

    Tacksam för svar.

    mvh Andre
  • zeb
    Användare
    • augusti 2003
    • 34

    #2
    Sök på flagyl

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Plocka bort allt filtermaterial o stoppa i Aquafuran till att börja med(följ anvisningen i paketet)se till att du har en kraftig genomluftning av vattnet.Tillsätt även 2 promille havsalt under medicineringen och mata inte på ett bra tag vänta 7 dagar ungefär minst, prova sedan med räkmix som finns att köpa som innehåller medicin mot flagellater för att se hur det står till.
      Vattenvärdena är livsviktiga för fisken på samma sätt som luften är viktig för oss, se till att ha bra filter o gör ordentliga vattenbyten relativt ofta för att undvika alltför stor skillnad i vattenvärdena mellan bytena.

      Ps. man kan även göra ett koncentrerat bad med medicin vilket skall fungera bra enligt vissa, har inte själv haft någon framgång med det


      Lycka till
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      Arbetssätt...