Albino Troffe !!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av Fjärilscikliden

    Dne gula troffen som visas var framavlad från kiriza vad jag kan komma ihåg. Jag tycker inte om sån't här men som tur är så är original-varianbterna snyggast. De gula troffarna är ju riktigt fula och som tur är så är de nog inget som kommer att slå på marknaden. vill man ha gula fiskar så rekommenderar jag Goldens =)
    Det stämmer Jonas! Mitt fel i tidigare inlägg.

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Björn
      Användare
      • april 2002
      • 787

      #17
      Intressant att folks egna tycke och smak ska gälla som akvaristiska supersannigar. Tror inte det är så många av oss för som tycker att slöjstjärtat och guppys är speciellt trevliga fiskar, ändå finns dom på marknaden och är betydligt vanligare och mer uppskattade än ciklider. Jag tycker själv bättre om orginalen, men jag tror mycket väl att gula troffar hade sålt som smör. Vi ciklidister är ju så dumma så ju ovanligare fisken är, desto mer vill vi ha den =)

      Mvh
      Björn
      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #18
        Tyvärr så blir det säkert samma "utveckling" som skett med Discus...

        Jag vill verkligen bevara originalfärger hellre än detta mixtrande med gener och all "urvalsodling" som sker med fel inriktning.
        Det känns tråkigt för hobbyn, men det är väl ett nödvändigt ont då marknaden kräver nytt...nytt...nytt.

        Kommentar

        Arbetssätt...