Nybörjarfrågor om Malawiyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lotus

    Nybörjarfrågor om Malawiyngel

    Har ett 200-liters med 3 Johanni och 4 rödfenade näbbciklider(?). De börjar bli ganska stora och har till min glädje börjat föröka sig! Jag har upptäckt ett yngel som klarat sig i tre dagar. Finns det chans att den klarar sig utan "yngelpåse" eller dyl? Kommer det att bli fler yngel eller släpps alla på en gång (dvs är de andra uppätna)? Går det att könsbestämma minifisken eller kommer färgen senare? Hur många Malawis ska jag maximalt ha i mitt akvarium?
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Är akvariet rikligt inrett med växter, grottor etc. brukar 1-3 yngel per kull klara sig. Om det är det enda du ser och din hona inte har kvar någon hakpåse så är nog tyvärr de andra konsumerade. Vill du ta hand om ynglen nästa gång får du flytta honan till ett eget kar där hon får spotta...

    När det gäller mbunas kan du ha 1 fisk per 10-15 liter vatten. Trewavasae är ganska stora så räkna med minst 15 liter för dem...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av Zaphi



      När det gäller mbunas kan du ha 1 fisk per 10-15 liter vatten. Trewavasae är ganska stora så räkna med minst 15 liter för dem...
      Se till att inte ha för liten filter och cirkultions kapacitet bara vid dom mängderna fför vattnet kan bli dåligt väldigt fort då med ödesdigra resultat med detta menar jag inte att den mängden är för mycket utan snarare ganska normalt men det är så vanligt med för dålig filterkapacitet.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      Arbetssätt...