Lek Demasoni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LB

    Lek Demasoni

    Blev förvånad vid min dagliga sittning vid akvariet (8 Demasoni, 2 moori + malar). Utan att jag märkt det har jag fått yngel.

    Blir nog inte så långlivade men... nu frågor.

    Tittar NOGA och ofta efter allt vad "böckerna" säger om lek, hakpåsar, tuggandet, äta lite eller inget mm

    Vad jag har sett är INGET. Alla äter och vissa tecken på lek visst men ingt som jag har sett "bli ngt". Kan inte ens se ordenligt vilka som är honor, dock två självklara hanar,(den ena, en riktig tyrann, som numer är flyttad till egen burk, ca vecka sedan),antagligen fler i gruppen.

    Nu vill jag ha råd, hjälp hur ska jag kunna "hinna" med nästa gång. Ser det som ganska lönlöst att försöka rädda ngt enstaka yngel...
  • mikro
    Användare
    • november 2002
    • 666

    #2
    demasonihonor brukar vara lite kniviga att se när de har "hakpåsar". De gånger jag upptäckt att de tuggat så har jag sett det dagen efter leken då påsen brukar synas mer. Vad gäller ätandet så brukar de smyga i sig lite smulor om de kan, och ibland gör de utfall mot maten som de gör i vanliga fall, men viker av i sista sekund. Ibland kan man bli lurad där och tro att de verkligen äter.
    /Mikael

    Kommentar

    • LB

      #3
      tack för svar, men... visst har jag sett ngt som kanske kan vara lite "påse"... Ska jag plocka över till yngelkar vid minsta misstanke eller vänta och se?
      Vill gärna få ngr av ynglen att klara sig...

      Kommentar

      Arbetssätt...