Callipterus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Gerhard
    Användare
    • februari 2004
    • 65

    Callipterus

    Jag har 1+2 Callipterus i ett 720 l och funderar på att införskaffa 1+3 callipterus till. För att se om hanarna bildar varsitt revir med snäckor och om de kommer att stjäla snäckor ifrån varandra. Så min fråga är om någon har erfarenhet av att hålla Callipterus hanar tillsammans och vad som händer? Skulle vara trevligt om någon kunde dela med sig sina erfarenheter av denna fantastiska ciklid.
    720
  • klassisk ära
    Användare
    • juli 2003
    • 139

    #2
    Jag berättade om tråden för Rasmus (Odilou). Han kan mycket om <Lamprologus> callipterus. Med största sannolikhet kommer du att få ett utömmande svar inom kort.

    Hälsningar från en entusiast av Tanganyika-ciklider
    Mikael

    Kommentar

    • Mr.Gerhard
      Användare
      • februari 2004
      • 65

      #3
      Jag har sett en film ifrån Tanganyikasjön och den handlar lite om Callipterusen. I filmen så stjäl hanarna snäckor ifrån varandra hela tiden(även om en hona är i den) i sjön så ligger deras revir några meter ifrån varandra, men i ett akvarium så kommer ju reviren ligga ganska nära varandra, så jag misstänker att det kan bli kraftiga fighter mellan hanarna. Skulle vara trevligt om Rasmus har någon erfarenhet av detta. Mina Callipterus leker hela tiden så det är ju synd att kasta i en hane till som rör upp känslorna och förstör detta.
      720

      Kommentar

      Arbetssätt...