Maximalt med yngel ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VäxaLätt
    Användare
    • augusti 2003
    • 75

    Maximalt med yngel ?

    Jag tänkte skaffa mig ett par Clown knivfiskar och är nu på jakt efter lämpliga foderfiskar.
    Tidigare har jag haft röd zebror som lekte bra men nu till min fråga. Finns de några bättre icke agresiva ciklider som producerar grymt med yngel i ett litet akvarium (250L) ?
    Mvh Erik
    http://www.umea.akvarieforening.se
  • Fredrik H.
    Användare
    • april 2002
    • 1884

    #2
    Den centralamerikanska sebran producerar betydligt mer än den afrikanska. Det fungerar också bra med sajica. Kolla upp Cryptoheros nigrofasciatus och Cryptoheros sajica.

    mvh,
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • september 2002
      • 1913

      #3
      Men dom är även aggresiva!,
      I alla fall är sebran grymmt aggresiv vid lek!

      Kommentar

      • Vannar
        Användare
        • april 2002
        • 339

        #4
        ush ha ciklider till foderfiskar , det gør ont i mitt ciklidhjærta, kan du inte ha nå tråkfiskar som guppy eller nått sånt istællet?!
        / Jonas Vannar

        Kommentar

        • Ola
          Användare
          • augusti 2002
          • 1232

          #5
          Guppy producerar inte lika mkt yngel som en substrat ruvande ciklid. Därför Växlätt kanske frågar om ciklider.

          Mina Blåciklider leker hela tiden vet inte hur jag ska få stopp på det. När det sissta ynglet har blivit uppätet så leker dom direkt igen. Så Blåciklid kunde kanske vara ett alternativ med?

          Mvh Ola
          ola lindeberg

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #6
            Natalciklider (oreochromis mossambicus) är nog det optimala. Munruvare, upp till 400 yngel per kull, väldigt lättlekta, extremt snabbväxande, inte petiga med vattenkvalitet och temp samt hyffsat snälla.

            Tony Englund

            Kommentar

            Arbetssätt...