Pseudotropheus demasoni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • le

    Pseudotropheus demasoni

    Är nybörjare med ett akvarium på 240 liter med Aulonocara Jacobfreibergi (3 st), Labidochromis caeruleus (5 st), Pseudotropheus sp. "acei" (6 st) och Melanochromis auratus (5 st). Har blivit mycket förtjust i Pseudotropheus demasoni. Vad tror ni om att lägga till även denna?
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Det blir för mycket!,Vilket jag tycker det redan är!

    Låter kanske lite otrevligt men så är det..

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Jag tycker inte att det är en bra idé. Skaffa i sådana fall mer av någon annan art. 19 fiskar i ett 240L tror jag är maximerat med tanke på att du har Aulonocara...

      Demasoni bör vara ganska många i en grupp, minst 6-8st...dock helst 10+. Det är också en aningen känslig art för t ex soten.

      Om du skulle vilja ha Demasoni så skulle jag råda dig att byta bort Auratus och Aulonocara för att få utrymme till Demasoni.

      Kommentar

      • malawi_voodoo
        Användare
        • juli 2002
        • 790

        #4
        som sagt: FÖR MYCKET!!!! redan nu.
        max två arter i 230liter. Jag skulle bara ha acei och golden, kanske aulonocaran. auratusen blir tuff som tusan sen! gör dig av med den!!!

        glöm demasonin. Dom är väldigt svåra, ingen nybörjar fisk direkt. av två anledningar: de är väligt svåra med maten, de får väldigt lätt "soten" om de får felaktigt foder.
        Dessutom är de väldigt aggresiva sinsemellan, man håller dom bäst i större grupper.

        Jag vill inte heller vara otrevlig, men så är det..

        Lär dig mer om malawi, läs läs läs å fråga fråga fråga!
        /Glenn Wouda

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

        Kommentar

        Arbetssätt...