Förslag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salo
    Användare
    • april 2002
    • 314

    Förslag?

    Här kommer ännu en sådan där "vad kan jag köpa för mer fiskar"-fråga.

    Nuvarande: Juwel Rio 400 (150x50x60) med 5 Golden, 4 Ps. Socolofi, 5 Hongi "red" och 3 Protomelas taeniolatus "Red Empress" (Hinderi) samt en 12cm Pleco.

    Jag tror att jag skulle kunna ha lite fler fiskar utan att det blir trångt, men jag är lite osäker på vad. Fler Goldens är ju helt klart ett alternativ. Fler Mbunaarter tror jag inte på, eller? Något som jag är lite sugen på är någon mer Haplisart. Är också sugen på någon Synodontis men får man några yngel över huvudtaget från cikliderna om man har sådana malar?

    Vad tror ni som haft malawis ett tag?

    /Jonas
    540 (180x60x50) under uppbyggnad
    30L Nano under planering
    Drömmer om ett Nanorev
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Om du tycker att det är för lite fisk i karet så tycker jag du ska öka på fler utav varje sort inte köpa fler sorter det brukar oftast bli grötigare juh fler arter man har,medans få arter med fler av varje blir betydligt snyggare (enligt mig)

    Jag tycker man bör hålla isär Mbunas och happlisar då först och främst av anledning foder!,Men men jag vet många håller dom ihop och för många går det bra!..Men jag tycker du ska öka ut Mbunorna och ha dom som "nr1"..Golden är enligt mig en av dom snyggaste lugna malawisarna och trivs bra när dom är många så 8-10st golden tror jag blir bra..(1-2hanar)
    Sen tycker jag även du ska öka på Socolofi lite mer 2-4st till..

    Synodontis är expert på att störa i lekarna,men enligt min erfarenhet så blir dom lugnare när dom blir större..Jag hade 1som var 20CM stor och han störde jämt lekarna när den var mindre men när den väl kom upp över 15cm så låg han bara i sin favorit grotta och kom ut i 1-2minuter när det var mat-dags..Men det är en skit rolig mal som är hur aktiv som helst på natten!Den är även bra på att hålla gruset fritt från små räster av foder!,Rekommenderar dom skarpt!..

    Lycka till!

    Kommentar

    Arbetssätt...