Bukvattensot ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cassandra
    Användare
    • december 2002
    • 152

    Bukvattensot ?


    För några veckor sedan köpte jag ett par fiskar från en akvariebutik här där jag bor. De åt inte till en början men trodde det berodde på blygsamhet. Vid senare tillfällen har jag sett dem smaka på mat för att sedan spotta ut det. De var ju inte direkt smala precis så jag trodde deras uppträdande berodde på kräsenhet när det gäller mat.
    På sista tiden har jag sett att de typiska tecknen för buksoten har uppstått än mer tydligt med sytrådsavföring osv. Givetvis är de fiskarna urtagna ut akvariumet men min oro för övriga invånares hälsa och smitta finns kvar. Tycker de inte ser så pigga ut ? Kanske oroas jag i önödan men undrar vad jag skall göra nu ? Medicinera för säkerhetsskull, eller ?
    Kommer att få hem ett nytt gäng fiskar nästa vecka och är rädd för att dessa kommer att bli ev nedsmittade. Vad göra ?

    /Cassandra
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Aha jo det är lika bra att veta vad du ska göra ifall det är bukvattensot!..Har du läst den här? gör det annars för den är riktigt bra och tar upp det mesta!

    Kommentar

    • Cassandra
      Användare
      • december 2002
      • 152

      #3

      Tack för ditt svar Henke !

      Nej, den artikeln har jag inte läst men den var intressant och informativ.
      Gör ett rejält vattenbyte nu och avvaktar...

      Mvh Cassandra


      Kommentar

      Arbetssätt...