Stressade?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GoldenNewb

    Stressade?

    jag la i mina 4 Golden labidochromis idag och jag vet ej om det tar ett tag för dem att anpassa sig.. men dem värkar lite stressade för dem simmar fram och tillbaka hela tiden,, fast iblan så e dem helt stilla.. vill ju gärna att dem ska börja ta det lungt så snabbt som myligt.. finns det något medel som man kan köpa som ni rekomenderar mot detta ?
    MVH goldennewb
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Det tar ett tag för dem att anpassa sig. Ofta kan de se stressade ut när de simmar i en åtta...
    De är nog stressade pga att de inte känner igen sig men det brukar lägga sig inom en dag.

    Du får kolla dom under de närmaste dagarna så ser du om de lugnar ned sig eller inte. Jag skulle råda dig att skaffa fler Golden då de trivs bäst att vara ca minst 6-8st.

    Jag tycker inte att man skall använda "medel" till alla situationer, utan fiskarna kan ofta sköta den delen själva om de får vara ifred.

    Medel som jag kan förorda vid uppstart av akvarium (om man vill använda sig av medel) är:"EasyBalance" och "Bactozym" från Tetra.

    Tetra - Wir sind die Aquaristik-Experten an Ihrer Seite. Finden Sie eine große Auswahl an Fischfutter und ein breites Sortiment an Wasserpflegeprodukten.

    Kommentar

    • Ralph
      Användare
      • maj 2002
      • 736

      #3
      Jag brukar alltid släcka i akvariet om jag introducerar ny fisk. Vette tusan varför egentligen, jag har väl inbillat mig att det ska hjälpa. De kanske lugnar ner sig då eller nåt

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Det kan man göra om man skall introducera ny fisk till redan etablerat akvarium, men jag tycker det är tveksamt att göra detta till ett nyuppstartat då ingen av fiskarna känner till miljön och det kan innebära stor skaderisk för fiskarna när de blir rädda och stressade.

        Kommentar

        • Ralph
          Användare
          • maj 2002
          • 736

          #5
          Håller med om det, och jag släcker inte heller helt när det gäller uppstart av en burk, utan bara vid nyintroducering.

          Kommentar

          Arbetssätt...