Frågor om mina Golden!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #16
    Jag matar en gång om dagen, rätt ordentligt. Brukar hoppa någon eller ett par dagar då och då, även ifall jag inte direkt tror att det triggar någon lek, men jag vill inte att de skall bli för bortskämda heller... Yngel bör man mata oftare, om man vill få bra tillväxt. Viktigare är dock att byta vatten på yngel ofta, då växer de bra.

    Salt (1dl / 100liter) och bikarbonat (2 kaffetmått / 100 liter) häller jag rätt i. Ligger på botten i en timma eller så, men är inte farligt för fiskarna.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Ralph
      Användare
      • maj 2002
      • 736

      #17
      citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh

      Varför matar ni så himmla ofta? 2-3 ggr per dag?!
      1gång varje eller varannan dag räcker gott & väll och så slipper man feta fiskar och för stora fiskar då!...
      Det är bara onödigt att mata så ofta (fullvuxna så klart)
      Har inga fullvuxna fiskar ännu, därav den lite hårdare matningen. När jag t ex hade frontosor på 25+ matade jag oftast bara varannan dag.

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • september 2002
        • 1913

        #18
        Aaa ok då är jag med!...

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #19
          Jag har ungdjur tillsammans med vuxna och jag matar 2ggr varje dag (ibland en gång) pga tillväxt och fodertillgång på ungdjuren.
          De vuxna klarar sig gott på en gång om dagen om fodret håller god kvalitet (typ räkmix, granulat som är mer "mättande och tung föda" än t ex flingfoder).

          Kommentar

          Arbetssätt...